پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دفاعیه-شاهین شهر

حوزه. طلبه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر از پایان نامه خود با عنوان: «تاثیر محبت در نهادینه سازی امور معنوی در خانواده از دیدگاه آیات و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سمیه قهرودی، طلبه مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر، صبح امروز، از پایان نامه خود با عنوان: «تأثیر محبت در نهادینه سازی امور معنوی در خانواده از دیدگاه آیات و روایات» با راهنمایی حجت الاسلام هاشم مجتهدی و داوری حجت الاسلام رضا مهدیان فر دفاع کرد.

قهرودی در دفاع از پایان نامه خود اظهار کرد: محبت گوهری خدابخش به انسان است که سرمایه وجودی برای رشد و تکامل او می‌باشد. محبت یک امر فطری است که سازگاری زیادی با ساختار خَلقی و خُلقی بشر دارد و می‌تواند مؤثرترین روش برای انتقال آموزه‌های دینی و معنوی و همچنین نهادینه ساختن این امور در نهاد خانواده باشد، ‌

وی گفت: خانواده به‌ عنوان مهمترین نهاد اجتماعی و ارزشمندترین آن‌ها نزد خداوند متعال است و بیشترین تأثیر را در سعادت و شقاوت انسان‌ها دارد. خانواده‌ای که براساس محبت بنا شده است بهترین بستر برای پرورش و نهادینه‌سازی امور معنوی در خانواده به شمار می‌رود، به همین دلیل از دیدگاه آیات و روایات محبت تأثیر بسزایی در نهادینه‌سازی امور معنوی در خانواده دارد.

قهرودی اظهار کرد: تحقیق حاضر با روش توصیفی_تحلیلی و اسنادی تدوین شده است در صدد آن است که تأثیر محبت در نهادینه ساختن امور معنوی در خانواده را از دیدگاه آیات و روایات توصیف نماید.

دانش آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون (س) شاهین شهر تصریح کرد: در فصل اول کلیات و مفاهیمی از قبیل تعریف محبت، خانواده و انواع آن و تعریفی از نهادینه ساختن و امور معنوی بیان شده است، سپس در فصل دوم تأثیر محبت میان همسران و نهادینه کردن اموری همچون آرامش میان همسران، افزایش ایمان، حسن معاشرت، عفو و گذشت نسبت‌ به یکدیگر، همدلی و همراهی، تحکیم روابط، مدارا و سازش در برابر اخلاق تند یکدیگر و در فصل سوم تأثیر محبت میان والدین و فرزندان و آثار آن در تحکیم روابط میان آن‌ها، پرورش صحیح و متعادل و مطیع ساختن فرزندان براساس آیات و روایات توصیف شده است و در نتیجه این‌ که به واسطه‌ی وجود محبت میان همسران و میان والدین و فرزندان آرامش روانی و سلامت جسمانی همه اعضای خانواده تأمین می‌گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha