چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/آیین افتتاحیه سال تحصیلی1402-1403حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران یزد گفت: وجود نظم در دوران تحصیل یک طلبه باعث رشد و پویایی او می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، منصوره قیاسی استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد روز گذشته در جمع بانون طلبه یزد با تبریک سال تحصیلی جدید حوزه علمیه، اظهار داشت: یک مدرسه مطلوب، مدرسه‌ای است که نظم در آن حکم‌فرما و اهداف یک ساله آن مشخص باشد و با برنامه ریزی عمل کند و به روزمرگی دچار نشود.

وی افزود: وقتی شما موفق هستید که برنامه‌ریزی و به آن عمل کنید، باید بلد باشیم که دقیق و حساب شده برنامه ریزی و کارها را به خوبی پیش ببریم.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد، گفت: باید طوری رفتار کنیم که طلبه‌ها عالمان دینی را بشناسند و بدانند چه طور زندگی کرده و به کجا رسیده‌اند.

قیاسی، مدرک گرایی را آفت طلبگی خواند و اظهار کرد: وقتی ناخالصی در دیدگاه‌های ما بیاید، ما را زمین گیر می‌کند، زیرا ما در برخی موارد به القاب و اسامی که کمی ظاهر برای ما ایجاد می‌کند گرفتار می‌شویم.

وی تأکید کرد: وجود نظم در دوران تحصیل یک طلبه باعث رشد و پویایی او می‌شود و آن وقت در مسیر انگیزشی، انگیزه پیدا می‌کند که به مدارج بالاتر برود.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد، خاطرنشان کرد: اگر انگیزه‌های ما روشن و مشخص باشد، در مسیر درست قرار می‌گیریم و به جلو می‌رویم و در نهایت به حوزه‌ای می‌رسیم که سرشار از معنویت و به معنویت رسیده، نه اینکه مانند یک مدرسه معمولی باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha