یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان نکاتی در جهت موفقیت طلاب پرداخت و گفت: طلبگی با تمامی انگیزه ها با اهداف علوم دیگر فرق دارد، در حوزه بایستی اخلاص داشته باشید و به دور از توجه به مقام، مال و شهرت، فقط برای خدا و رضای او پیش بروید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران بوشهر با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: وقتی خداوند می خواهد بهترین و گرانقدرترین چیز را به انسان هدیه کند او را طلبه می کند طلبه ای که دین را می فهمد و بدان عمل کرده و هم تبلیغ می کند.
امام جمعه بوشهر افزود: حضور شما در حوزه نشان از این است که خداوند به شما اراده خیر کرده و باید قدر این نعمت را بدانید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی در جهت موفقیت طلاب پرداخت و اظهار داشت: طلبگی با تمامی انگیزه ها با اهداف علوم دیگر فرق دارد، در حوزه بایستی اخلاص داشته باشید و به دور از توجه به مقام، مال و شهرت، فقط برای خدا و رضای او پیش بروید.

وی توجه به موازین و رعایت تقوا و پرهیز از گناهکاری را از موارد مهم طلبگی عنوان کرد و ابراز داشت: علاوه بر این تا می توانید به اهل بیت محبت داشته باشید چون آنان واسطه فیض نزول علم الهی به ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر جدی گرفتن راه تحصیل علم تاکید کرد و گفت: تحصیل را جدی بگیرید و قدر زمان و عمر خود را بدانید.
امام جمعه بوشهر بر پرهیز از عجله در تحصیل و فهم عمیق دروس تاکید کرد و افزود: هر لحظه علم شما سرمایه وجودی علمی‌تان است. لذا عجله در تحصیلی نکنید و درس را با روش صحیح خوانده و نظم و انضباط داشته باشید چون بدون نظم به جایی نخواهید رسید.

وی با تأکید بر مباحثه کردن گفت: این کار به شما در موفقیت و فهم مطالب کمک می کند؛ همچنین در مباحث سیاسی نگاه‌تان به بیانات و هدایت های رهبر معظم انقلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان رعایت اخلاق برای طلبه را بسیار مهم دانست و افزود: در برخورد با دیگران بسیار خوش اخلاق و خوش رو باشید.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha