شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: حتی اوقاف به اجاره موقوفات هم دسترسی ندارد و وجوه پرداختی مستقیما در محل نیت واقفان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین آغاز طرح مهر تحصیلی ۱۴۰۲ اوقاف استان قم که در حرم امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: مردمی مثل مردم ایران در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند و خدمت به این مردم هم افتخاری بزرگ است و به یقین، رضایت الهی را هم در پی خواهد داشت.

وی افزود: هر کس در هر جایگاه و حد و اندازه‌ای که در توان دارد، باید به مردم خدمت کند و کم نگذارد، در واقع باید این عهدی بین خدمت‌گذاران با خدایشان باشد که با همه وجود در میدان باشند و تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی مشخص است گفت: مردم هم با همه وجود تشخیص داده‌اند که هدف و راه چیست و به همین دلیل صحنه را ترک نکرده و در میدان مانده‌اند، مسیری که به ظهور حضرت حجت(عج) ختم خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است در کنار همه کارها، در این راستا هم تلاش کنیم که نگاه نسبت به مسئله وقف در جامعه ایران تغییر کند زیرا هنوز هم بخشی از جامعه به وقف نگاه مناسبی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به تاثیر منفی حکومت پهلوی بر مسئله وقف و جفای آنها در حق این سنت حسنه نبوی که نقشی اساسی در دلزدگی مردم از وقف داشت عنوان کرد: نقل است که آیت‌الله بروجردی به شخصی گفته بودند وقف کنید و در همین اوقاف رژیم شاه ثبت شود، روزی خواهد رسید که موقوفات شما در اختیار صلحا قرار می‌گیرد و آن گاه به نتیجه می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: بعضی‌ها عقیده دارند موقوفات در راستای نیت واقف هزینه نمی‌شود و این بزرگ‌ترین جفایی است که به مسئله وقف شده است؛ به عنوان یک طلبه در این عرصه می‌گویم حساب و کتاب سازمان اوقاف به صورت سامانه الکترونیکی است و هیچ کس نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد چه اینکه حتی اوقاف به اجاره موقوفات هم دسترسی ندارد و وجوه پرداختی مستقیما در محل نیت واقفان هزینه می‌شود.

وی گفت: مردم باید اطمینان داشته باشند که هر آنچه وقف می‌کنند، در همان مسیری که نیت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به این وسیله نگاه‌ها نسبت به وقف تغییر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه گاهی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب به صورت مکتوب اجازه خواسته شده که از عواید برخی موقوفات در بعضی محل‌ها هزینه شود عنوان کرد: جواب مکتوب ایشان این بوده که فقط در محل نیت واقف باید هزینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha