شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی شاهرودی گفت: در زمان پیامبر(ص) هم جنگ نرم رقم می‌خورد و وقتی فتنه‌ها زیاد می‌شد ایشان مردم را به سراغ امیرالمومنین(ع) می‌فرستاد تا شاخص‌های حق و باطل را بشناسند. امروز هم باید تلاش کنیم زمینه تبیین‌ شناخت حق و باطل را بیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، امروز سه‌شنبه (۲۸شهریورماه) در همایش بزرگ اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی منتخب سراسر کشور که در سازمان بسیج مستضعفین در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت موضوع ولایت اظهار کرد: در دوران غربت امیرالمومنین(ع) چه کسانی پشت ولایت ایستادند، مردم در چه دورانی باید از ولی خود دفاع کنند، در حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا را ببینید عده‌ای در مدینه، برخی در بین راه و حتی تعدادی همچون حر بن ریاحی در روز عاشورا به ولایت پیوستند. در فتنه ۸۸ چه کسانی فریاد دفاع از ولایت زدند، در همان سال افرادی بودند که در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشته و خط مقدم رفته بودند اما در حمایت از ولایت تا خط مقدم نرفتند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تاکید کرد: چندین سؤال همیشه درباره ولایت باید مدنظر باشد. در دوران بسترسازی چه کسانی پای ولایت هستند؟ در دوران پیروزی چه کسانی می‌مانند و بعد از آن چه کسانی در دوران استکبار ولایت را همراهی می‌کنند؟.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: زنان و مردان در ولایت حضرت موسی(ع) تردید نداشتند اما بعد از حضرت موسی(ع) دچار تردید شدند. همانطور که مردم در ولایت پیغمبر(ص) تردید نداشتند اما در انتقال آن به امیرالمومنین(ع) دچار تزلزل شدند. تکلیف‌مداری در امر ولایت بسیار مهم است و اگر بر تکلیف خود آگاه باشیم هر نوع سختی قابل تحمل است. در خصوص همین موضوع حجاب رهبر معظم انقلاب چه زمانی ما را آگاه کرد، زمانی که ایشان از تهاجم فرهنگی سخن گفتند و کسی دقت نکرد و حالا باید افسوس ۳۰سال غفلت را بخوریم.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان توحیدی در طول تاریخ خاطرنشان کرد: آسیه و مادر و خواهر حضرت موسی در زمان کفر با ولی خود همراه بودند، حضرت فاطمه(س) در زمان غربت ولی پشت او ایستاد، حضرت زینب(س) در زمان جنگ به امام حسین(ع) اقتدا و پس از آن از امام سجاد(ع) ولی خود دفاع کرد. بنابراین از شاخصه‌های زنان برجسته تاریخ جبهه توحیدی خط‌شکنی است. در تاریخ معاصر کشور خود ما نیز زنانی را داشته‌ایم که در ۱۸تیر ۱۳۷۸ و یا فتنه ۸۸ خط‌شکنی ‌کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان‌ کرد: استقامت در مقابل شکنجه‌ها، بایکوت‌ها و تحریم‌ها، جنگ نرم ‌و ترکیبی و همچنین مبارزه با طاغوتیان از شاخصه‌های زنان‌ توحیدی ‌در طول تاریخ بوده است.

وی با اشاره به متغیرهایی که با آن روبرو هستیم اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امروز در جهان و منطقه حاکم است باید بدانیم اولین متغیر این است که نسل پیشین در دوران امامت و ولایت چگونه بودند. تفاوت آن با عصر معاصر هم در این است که ما در دوران غیبت هستیم و بر دوش‌ کشیدن جهاد در کنار ولی‌فقیه در دوران غیبت سخت‌تر از مسئولیت کنار پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز کرد: دومین متغیر توجه به گسترش دایره‌ دشمنان خدا و دین در عرصه گیتی است. هیچگاه دایره شرک و کفر اینقدر گسترده نبوده است. اگر مسأله فلسطین هم حل شود مساله ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل حل نخواهد بود. این دو از ایده موعودگرایی و جهان‌گرایی حمایت می‌کنند این در حالی است که ما به دنبال موعودگرایی و جهان‌گرایی حقیقی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز حفظ میراث انبیاء و ائمه(ع) بر عهده ما است، اظهار کرد: سومین متغیر، گسترش فضای مجازی و امپراتوری رسانه‌ای است. در چه زمانی از تاریخ تا این اندازه رسانه قالب بوده است. بنابراین جهاد امروز با گذشته خیلی متفاوت است. خیلی از زنان که در منزل خود نشسته و مفاهیم دینی ‌را در حال نشر دادن‌ هستند و در مسیر دین حرکت می‌کنند به نوعی جهاد می‌کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اضافه کرد: چهارمین متغیر این است که پیشینیان در دوران تثبیت امامت و نبوت بودند اما ما در دوران زمینه‌سازی ظهور هستیم که به‌ مراتب سخت‌تر است. برای مثال مسأله اربعین یکی از موارد زمینه‌سازی ظهور است که دشمن‌ تلاش دارد آن را با شبهه افکنی آلوده کند. این در حالی است که امام زمان(عج) خودش را با امام حسین(ع) در دوران ظهور معرفی می‌کند.

وی با طرح این سؤال که چه کسی باید دنیا را با معارف دینی آشنا کند، افزود: امروز در ماهیت جنگ و نبرد تغییر اساسی می‌بینیم. دنیا از جنگ سخت به سمت جنگ نرم رفته‌ است. در فروپاشی شوروی، آمریکا با سلاح وارد نشد بلکه از رادیو استفاده کرد و ذائقه مردم را از بین برد. به گفته گورباچف، شوروی زمانی از هم پاشید که صف ساندویچ مک دونالد در این کشور به یک‌ کیلومتر رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان گفت: در زمان پیامبر(ص) هم جنگ نرم رقم می‌خورد و وقتی فتنه‌ها زیاد می‌شد ایشان مردم را به سراغ امیرالمومنین(ع) می‌فرستاد تا شاخص‌های حق و باطل را بشناسند. امروز هم باید تلاش کنیم زمینه تبیین‌ شناخت حق و باطل را بیان کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    10 0
    فقط تو قبول شدی
  • آزاده IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    3 0
    ففط تو راست میگی