یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1108416
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
مازندرانی

حوزه/ رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه معاد یکی از اصول ادیان توحیدی است و معاد باوری درمان همه مشکلات است، گفت: این باور موجب می‌شود انسان در همه حالات خودش را در محضر الهی ببیند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان لرستان، امروز در جمع کارکنان حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه معاد یکی از اصول ادیان توحیدی است و معاد باوری درمان همه مشکلات است، اظهار داشت: این باور موجب می‌شود انسان در همه حالات خودش را در محضر الهی ببیند.

وی با بیان اینکه اعتقادات و باورهای انسان نقش مهمی در حیات وی دارد، افزود: یکی از راه‌های نشان دادن تأثیر اعتقادها در حیات بشر، مراجعه به متون دینی است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، با تأکید بر اینکه اعتقاد به معاد، از اصول سه گانه دین مقدس اسلام و از ضروری‌ترین مسائل این دینِ پاک است، تصریح کرد: صدها آیه از آیات قرآن‌کریم و هزاران روایت از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) بر وجود معاد و برانگیختن همه انسان‌ها پس از مرگ در یک روز معین اشاره و تأکید می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی، با بیان اینکه اعتقاد به معاد نگرش انسان به دنیا را تغییر و دنیا را برای انسان به عنوان ابزاری در جهت رسیدن به یک زندگی جاوید قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: بر اساس جهان‌بینی توحیدی دنیا برای انسان آفریده شده و نه انسان برای دنیا بلکه شخصیت انسانی گرانبهاتر از آن است که خود را به متاع دنیا و جلوه‌های فریبنده آن بفروشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار تربیتی معادباوری، عبرت‌آموزی از سرنوشت گذشتگان است و این موضوع آینه‌های تمام‌نمایی هستند که ناپایداری دنیا را نشان می‌دهد، گفت: این امر به همه می‌آموزد که روزگار با نسل آینده همان رفتار را خواهد کرد که با گذشتگان داشته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha