دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین بازگشایی مدارس علمیه هرمزگان

افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه هرمزگان همراه با جشن آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) روز یکشنبه دوم مهر در سالن همایش های کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار کرد: با استعانت از خداوند متعال و مدد از حضرت صاحب امام زمان (عج) آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه هرمزگان همراه با جشن آغاز امامت و ولایت در بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: این جشن روز یکشنبه دوم مهر ۱۴۰۲ در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس واقع در رسالت جنوبی، خیابان حکمت برگزار می گردد.

به گفته مدیر حوزه علمیه هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه علمیه سخنران ویژه این مراسم می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: آیین بازگشایی مدارس علمیه استان هرمزگان در سال جاری همزمان با آغاز جشن امامت حضرت ولی عصر (عج) همزمان است که به فال نیک گرفته می شود و سعی و تلاش طلاب در مباحث علمی و پژوهشی بیش از پیش باشد.

وی اظهار کرد: در کنار تحصیل طلاب در مباحث علمی و پژوهشی بایستی به رویکرد تبلیغی توجه داشت و از این گذاره نباید غفلت شود تا یک طلبه علاوه بر رشد علمی در زمینه تبلیغی مهارت های لازم را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان اظهار کرد: بنا بر رویکرد فعلی حوزه های علمیه بویژه در ورود به مباحث تخصصی، نگاه خاص حوزه علمیه هرمزگان در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است که در برخی از شهرستان ها مراکز تخصصی ایجاد شده و شروع به کار کرده و بایستی در سایر شهرستان ها نیز این اتفاق ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی، با آرزوی موفقیت برای طلاب در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: از همه طلاب و روحانیون هرمزگان دعوت می شود در این همایش حضور پررنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha