شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، بیشترین آمار شهدا را داشته است، یعنی به تعداد شهدایی که تقدیم کرده بر حسب جمعیتی که داشته، در صدر جدول تمام اقشار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، اظهار داشت: یکی از نقش‌های روحانیت در جنگ، نگهبانی از دل‌ها و استوار کردن قلب‌ها بود که طلاب رزمنده به‌خوبی این وظیفه را انجام دادند.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: وقتی در سال ۱۳۵۹ ملت ایران با مصیبت بزرگی به نام جنگ روبرو شد، روحانیت در این مقطع حساس تاریخی و حماسه بزرگ، نقش محوری خود را به‌خوبی ایفا کرد.

وی ادامه داد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، بیشترین آمار شهدا را داشته و این یعنی به تعداد شهدایی که تقدیم کرده و بر حسب جمعیتی که داشته، در صدر جدول تمام اقشار است.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: در آن دوران اوضاع داخلی کشور به قدری به هم ریخته بود که دشمن تصور می‌کرد طی یک هفته تهران را اشغال خواهد کرد، اما رشادت‌های مردم به رهبری عالمی فرزانه و هوشیار، مانع تحقق این خیال خام شد و حماسه‌ای آفریده شد که در تاریخ بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: اقتدار نظام اسلامی ایران در تمام جهان آشکار شده و امروز صلابت و اقتدار ایران اسلامی برای همگان اثبات شده و همه بر این مهم واقف هستند.

وی اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، دشمن جرأت حمله و تعرض به ایران را ندارد و اگر در هرسطحی عمل کند با پاسخ کوبنده‌ مواجه خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: مردم بیدار ایران اسلامی امروز عمق بصیرت خود را به معنای وظیفه شناسی و دشمنی شناسی نشان دادند که باید قدر این مردم را بدانیم و برای انجام وظیفه قیام و تلاش داشته باشیم.

وی ادامه داد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمنان لحظه‌ای دست از توطئه و دشمنی علیه ایران برنداشته و هربار در این مسیر بیش از گذشته شکست خورده و از ملت ایران تودهنی خورده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اظهار کرد: در اغتشاشات سال گذشته میلیون‌ها دلار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به ایران هزینه شد، اما امروز با پیروی ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران از خط و رهنمودهای امام راحل و ژرف نگری‌ها، گذشت، ایثار و درایت رهبر معظم انقلاب بازهم توطئه آنان با شکست مواجه شد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: موظف هستیم از خود گذشتگی شهدای اسلام را به آیندگان انتقال دهیم و امروز نسل نوجوان و جوان به ویژه طلاب جوان از جان فشانی شهدای انقلاب و نظام اطلاع داشته و آنان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha