شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار فارس

حوزه/ ایمانیه در همایش جامعه اساتید حوزه های علمیه استان فارس گفت: تربیت نیروهایی که پاسخگوی مباحث و شبهات نسل جوان باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد هادی ایمانیه امروز در همایش جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس، ضمن قدردانی و تشکر از زحمات مدرسین حوزه های علمیه استان، گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم تامین مسکن برای عموم مردم است؛ به عنوان دلسوزان نظام و همیاران دولت، عدم وجود اهتمام لازم را گزارش دهید.

استاندار فارس در ادامه با اشاره بر اهمیت اقامه نماز، افزود: تلاش خود را برای اقامه فریضه نماز در دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی به کار گرفته ایم و در مقابل نیز توقع داریم مساجد را خالی نگذارید.

وی، حضور طلاب در مساجد را نوعی جهاد معرفی کرد و ادامه داد: همواره در مباحث سخت افزاری و زیربنایی در حد توان حمایت کرده و خواهیم کرد؛ در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان نیز مباحث مرتبط با زیرساخت های مساجد از جمله خانه عالم در کنار مساجد در دستور کار قرار دارد.

ایمانیه، بهترین منبع مالی برای پشتوانه‌ی مسائل دینی و عقیدتی را وقف اعلام کرد و گفت: بسیاری از مشکلات موجود مساجد و ... با استفاده صحیح از موقوفات رفع و یا تسهیل می شود.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: تربیت نیروهایی که پاسخگوی مباحث و شبهات نسل جوان باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ تبیین صحیح مواردی همچون ازدواج، کسب درآمد حلال، فرزندآوری، استحکام خانواده و سایر مسائل اجتماعی از وظایف طلاب جوان، خوش سلیقه و خوش فکر حوزه های علمیه است.

استاندار فارس در انتها تصریح کرد: شرایط تحصیل همزمان علوم حوزوی و علوم دانشگاهی با انعقاد تفاهم نامه با برخی دانشگاه ها فراهم شود؛ با انعقاد این تفاهم نامه ها مشکلات پیش روی این افراد تسهیل و شرایط تحصیل همزمان فراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha