شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
صفایی بوشهری

حوزه / امام بوشهر گفت: مراسم یادبود شهدا یادآور بعضی از امور است که شهدا و راه و رسم ایشان فراموش نمی‌شود، رسم شهدا، ولایتمداری، مقاومت، ایثار، دیانت، کمک به مردم، از خودگذشتن برای حفظ هویت ملی و دینی خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در دومین روز از هفته دفاع مقدس صبح امروز ششمین همایش سراسری لاله‌های سفید، یادواره شهدای منا و جمعه خونین‌ مکه در استان بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و خانواده‌های شهدای منا و جمعه خونین مکه، مسئولین استانی و نیروهای نظامی و انتظامی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم منا و جمعه خونین مکه، اظهار داشت: این مراسم به یاد شهدای مظلوم حادثه منا برگزار می‌شود و این شهدا چند ویژگی دارند، ضیف الله بودن، لباس احرام به تن داشتن و نیز مهاجرت کردن از وطن به عرصه حرمت دار حریم خدا از ویژگی‌های این شهدا است، این شهدا مقداری از اعمال را انجام داده بودند و به سمت منا حرکت کردند.

امام جمعه بوشهر افزود: از ویژگی‌های دیگر این شهدای والامقام تشنه لب بودن، غربت ایشان و شهادت دست جمعی بود، آنها مظلومانه توسط ایادی وهابیت وارد حصری شدند که سرانجامش شهادت شد و در ایام عرفات پاک به دیدار خدا شتافتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این شهدا در طول تاریخ شهدای عجیبی بودند، جمعیتی که مظلومانه به شهادت رسیدند اجرشان بی‌نظیر است و این نشان از این دارد که مکه‌ای که در شرایط امن است، وهابیت حرمت بیت الله را زیر پا گذاشت و این عزیزان را به شهادت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: این مراسم یادآور بعضی از امور است که شهدا و راه و رسم ایشان فراموش نمی‌شود، رسم شهدا، ولایتمداری، مقاومت، ایثار، دیانت، کمک به مردم، از خودگذشتن برای حفظ هویت ملی و دینی خود است.

وی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار هستند و راه و رسم ما تأسی به سیره شهداست، گفت: مردم بوشهر همیشه دست متجاوزین را از ایران عزیز کوتاه کردند و این ادامه دارد و خواهد داشت.

به گزارش حوزه، در پایان این برنامه از ۹ خانواده شهدای منا و جمعه خونین مکه تجلیل شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha