شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقامحمدیان

حوزه / یک کارگردان و مدیر سینمایی گفت: برای اینکه فیلم دفاع مقدسی کیفیت لازم را داشته باشد کارگردانی که آن را می‌سازد باید جدا از تکنیک اعتقاد لازم را هم داشته باشد.

شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: سینمای کشورمان در پرداختن به دفاع مقدس موفق نبوده است زیرا در این رابطه الگوسازی مناسبی نداشته‌ایم. این کم.کاری به اندازه‌ای فاحش بوده که می‌توان گفت ما بسیاری از مفاهیم ۸ سال دفاع مقدس را در هنر به فراموشی سپرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل موفق نبودن سینمای دفاع مقدس به عدم کارایی صحیح مدیران مربوط می‌شود وگرنه سینماگران بسیار خوبی در کشورمان وجود دارد که می‌توانند بانی کارهای بسیار خوبی باشد. برای رسیدن به این خواسته هم باید در قدم اول همدلی لازم بین سینماگران و مدیران فراهم شود.

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تأکید کرد: سینمای دفاع مقدس با وجود سخت‌افزار کافی خواهد توانست به موفقیت مطلوب دست پیدا کند بدون این امر ما نخواهیم توانست در این عرصه موفق باشیم. دستیابی به امکانات لازم نیز تنها از عهده نهادهای دولتی برمی‌آید زیرا هیچ بخش خصوصی در کشورمان نمی‌تواند به تنهایی ضامن ساخت یک فیلم خوب دفاع مقدسی باشد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به امکانات لازم در سینمای دفاع مقدس حتماً لازم نیست سخت‌افزار آنچنانی داشته باشیم زیرا در سینمای امروز جهان، فیلم‌های جنگی در استودیوها جلوی دوربین می‌رود برای همین با فراهم آوردن موقعیت‌های لازم انتظار میرود فیلم‌های خوبی در سینمای دفاع مقدس تولید شود. در ضمن فیلم دفاع مقدسی حتماً باید توسط سینماگر با اعتقاد تولید شود تا کارش بر دل و جان تماشاگر بنشیند.

آقا محمدیان در پایان تأکید کرد: در ۸ سال دفاع مقدس قهرمان‌های بسیار زیادی وجود دارند که برخی از آنها شهدا و برخی از آنها اسرا و رزمندگان هستند بنابراین فیلمسازی در این حوزه به راحتی تکراری نمی‌شود تنها کافیست افتخارات این سرزمین شناسایی و به جوانان عرضه شود. باید توجه داشت معرفی قهرمانان این سرزمین باعث خواهد شد تا هویت و افتخار دینی و ملی ما به جوانان این سرزمین معرفی شده و برای آیندگان نیز کارکرد داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha