یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1109055
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: یکی از مهم ترین توصیه های شهید ثانی برای طلاب اصلاح نیت بود و قلب ظرف علم است و برای اینکه علم در قلبش به حکمت تبدیل شود باید طلبه و طالب علم نیتش را نیکو کند و به خاطر خدا وارد حوزه شود و شهرت و مقام و مدرک را نباید در نیتش دخیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: هر کس دوست دارد به آزادشدگانِ خدا از آتش بنگرد، به فراگیرندگان دانش نگاه کند، زیرا سوگند به آن که جانم در دست اوست هیچ فراگیرنده دانشی نیست که به درِ خانه عالم، آمد و شد کند، مگر آن که خداوند برای هر گامی، یک سال عبادت برایش می‌نویسد و برای هر گامی، یک شهر در بهشت برایش می‌سازد، و هنگامی که بر زمین راه می رود زمین برای او آمرزش می طلبد و در حالی صبح و شام می کند که آمرزیده شده و فرشتگان گواهی دهند که آنان از آتش جهنم رهایی یافته اند.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین توصیه های شهید ثانی برای طلاب اصلاح نیت بود و قلب ظرف علم است و برای اینکه علم در قلبش به حکمت تبدیل شود باید طلبه و طالب علم نیتش را نیکو کند و به خاطر خدا وارد حوزه شود و شهرت و مقام و مدرک را نباید در نیتش دخیل کند.

امام جمعه خوی استفاده از فرصت ها و هدر نکردن عمر، جدیت در تحصیل و انتخاب رفیق مناسب را از دیگر لوازم طلبگی دانست و گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هر کس با انسان بد مصاحبت کند سالم نمی ماند و در روایات دیگر وارد شده است که از دوست بد پرهیز کن که تو را با آن می شناسند و با انسان با معرفت هم نشین باش و تنهایی بهتر و سالم تر و مطمئن تر از همنشینی با افراد ناصالح است.

وی مطالعه و مباحثه، دوری از جدل را از دیگر لوزام طلبگی دانست و بیان داشت: طالب علم به جور و جفا و ستم و بداخلاقی اگر از استاد باشد باید صبر کند و به استاد بی احترامی و بی حرمتی نکند. و باید بدانیم که طلبگی امانت است و خداوند توفیق طلبگی از لحاظ علمی، سیاسی، معنوی و اخلاقی عنایت کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha