شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه میانه گفت: عزت و اقتدار ایران در سطح بین الملل را مدیون خون شهدا هستیم و ما تمامی دستاوردها و ابهت خود را مدیون خون شهدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید سعید رشادی روز گذشته در یادواره شهدای طلاب و روحانیون شهرستان میانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: تمامی شهدا علی الخصوص شهدای روحانیت برای ایران اسلامی افتخار و سربلندی آفریده‌اند، "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ" این آیه نشان‌دهنده عظمت مقام شهدا است که خداوند متعال می‌فرماید شهدا نزد من زنده هستند.

امام جمعه میانه با بیان اینکه "شهادت" در دین اسلام آرزوی اهل ایمان است، افزود: اهل ایمان شهادت را پاداش بزرگی تلقی می‌کنند و از اعماق دل از خداوند آن را طلب می‌کنند، کسانی که به دنبال شهادت هستند به آن آگاهی و ایمان لازم رسیده‌اند چرا که هر انسانی حاضر به گذشتن از "جان شیرین" خویش نمی‌شود.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه "شما بسیجیان یک شبه راه صد ساله را پیمودید"، خاطرنشان کرد: جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس چنان ایثارگری از خود نشان دادند که هنوز هم در رسانه‌های خارجی قادر به درک آن نشده‌اند، اینکه یک جوان بسیجی با از خود گذشتگی روی مین می‌رفت، چنین ایثارگری‌هایی را ما فقط در واقعه عاشورا سراغ داریم اما بعد از ۱۴۰۰ سال در دوران دفاع مقدس شاهد کربلایی دیگر بودیم.

امام جمعه میانه، با تأکید بر اینکه جوانان ما درس ایثار و شهادت را از حضرت سیدالشهدا(ع) آموخته‌اند، یادآور شد: این آگاهی و ایمان و فرهنگ شهادت تا زمانی که در جامعه ما حاکم باشد، همیشه پیروز میدان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امروز دشمن از فرهنگ ایثار و شهادت واهمه داشته و جرأت جسارت به ایران اسلامی را ندارد، ملت ما ملت شهادت بوده و چنین ملتی را نمی‌شود تحقیر و متوقف کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که باید با ایران مصالحه کنند، پول‌ها و اموال بلوکه شده ما را آزاد می‌کنند، ما این اقتدار و عزت خود را مدیون خون شهدا و زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

حجت الاسلام رشادی با بیان اینکه اغتشاشات سال گذشته در ظاهر بر علیه ما بود اما در باطن به نفع ما شد، ابراز کرد: اغتشاشات ۱۴۰۱ موجب رو شدن چهره واقعی برخی کسانی شد که در نهادهای حساس کشور مسئولیت داشته و مشغول به کار بودند که خوشبختانه همه آنان شناسایی و دستگیر شدند، لذا اگر آن اغتشاشات نبود شاید شناسایی این افراد به‌راحتی ممکن نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه عزت و اقتدار ایران در سطح بین الملل را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: تمامی دستاوردها و ابهت خود را مدیون خون شهدا هستیم، اما باید مراقب باشیم و فرصت دست دشمن ندهیم، چرا که آنان به‌دنبال معنویت‌زدایی از نوجوانان و جوانان ما هستند.

امام جمعه میانه با بیان اینکه دشمن به دنبال پیاده‌سازی سیاست اندلسی در کشور است، اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم دشمن به اهداف خود دست یابد، انقلاب ما را خون شهدا بیمه کرده است، روحانیت در ایام دفاع مقدس سپر تبلیغات زهرآگین دشمن بودند و امروز هم همان روحانیت در صحنه هستند و تا زمانی که روحانیت پای کار است در این جامعه معنویت‌زدایی غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha