یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام امینیان

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: به‌عنوان مبلغ، مصرف‌گرایی و محیط را مورد بررسی قرار دهید. مصرف و محیط اندیشه‌های انسان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد امینیان با حضور در جمع مبلغان مساجد و طرح امین مدارس قم که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهارکرد: به‌ عنوان مبلغ، مصرف‌گرایی و محیط را مورد بررسی قرار دهید. مصرف و محیط اندیشه‌های انسان را تشکیل می‌دهد.

وی جایگاه تبلیغ را خط مقدم کار طلبگی دانست و گفت: باید گروه هدف خود را بشناسیم تا برنامه‌ریزهایی را که صورت می‌دهیم، با اقتضائات و حال آنها هم‌خوانی داشته باشد.

حجت الاسلام امینیان درباره اقتصائات گروه هدف سه عامل را مطرح کرد و افزود: اگر بخواهیم دانش‌آموزان و به‌ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را مخاطب خود قرار دهیم از سه چیز نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم و آن سه؛ سن، محیط و مصرف هستند. در واقع مصرف‌گرایی و محیط را مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه مصرف و محیط اندیشه‌های انسانی را تشکیل می‌دهد.

دبیر کمیته ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش در استان قم، با تأکید بر تأثیرپذیری مبتنی بر سن دانش‌آموزان تصریح کرد: به‌عنوان یک مبلغ، درنظر داشته باشیم که مخاطب ما بیش از آن‌که از ما چیزی فرابگیرد، از گروه هم‌سن‌وسال خودش تأثیر می‌پذیرد. بنابراین به‌عنوان یک راه‌کار، برنامه‌های جمعی را افزایش دهیم و تشکل‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی را ارتقا دهیم و آن را در جهت مثبت رهبری کنیم.

حجت الاسلام امینیان در رابطه با اقتضائات سنی افزود: یکی دیگر از چیزهایی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، تغییرات هورمونی است که به تغییرات رفتاری می‌انجامد. بنابراین در تعامل با مخاطب خود، به عدم ثبات احساس و عواطف توجه داشته باشیم. نتیجه چنین نگرشی این است که در التهابات اجتماعی آنان را بررسی خواهیم کرد، نه حذف. هم‌چنین از دیگر اقتضائات سنی دانش‌آموزان نیز، می‌توان به گریز آنها از امر و نهی‌ها توجه نمود.

وی، مبلغان را به ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه توصیه کرد و گفت: قرار دادن دانش‌آموزان در حیاط مدرسه و فضاهای غیرکلاسی و برنامه‌ریزی برای بازی‌های هدفمند و بانشاط، از جمله کارهای تبلیغی مؤثر است، تا با تغییر محیط، تخلیه هیجانی و مواجهه با چالش‌ در حین بازی، اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام امینیان بیان کرد: در حال حاضر برخی دانش‌آموزان با کمبود نشاط مواجه شده‌اند که می‌طلبد در برنامه‌های خود، چاشنی نشاط‌افزایی و نشاط‌آفرینی را فراموش نکنیم.

وی در خصوص آشنایی با بازی‌های فعلی کودکان و نوجوانان تأکید کرد: بازی‌هایی که از طرف کشورهای غربی برای بچه‌ها طراحی می‌شود، حاوی مطالب ساختارشکنانه است که ذهنیت این نسل را نشانه رفته است. به همین دلیل مدیریت و شناخت بازی‌ها، در دستور کار مبلغان قرار بگیرد.

در ادامه این نشست که به‌صورت تعاملی صورت گرفت، مبلغان نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و چالش‌های خود پیرامون مدرسه و مواجهه با دانش‌آموزان را گفتند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha