شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و جمعی از مدیران استان همدان با حضرت آیت‌الله نوری همدانی

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مرجعیت، ملجاء مردم بوده و هستند، گفت: استان همدان افتخار دارد ۱۱۰ طلبه شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده که نشان از حضور طلاب در عرصه‌های جهاد و شهادت در این خطه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار مسئولان استان همدان با آیت الله العظمی نوری همدانی، با تأکید بر اینکه مرجعیت، ملجاء مردم بوده و هستند، اظهار داشت: مردم استان همدان بی‌صبرانه منتظر دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی هستند و امیدواریم هر چه زودتر شاهد حضور حضرتعالی در استان همدان باشیم.

وی با اشاره به خدمت رسانی مردم استان همدان به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی با همت مسئولین و حضور مردم ولایتمدار استان، ۱۵۰ موکب برای پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) فعال شد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در استان ۵ میلیون تردد در ایام اربعین داشتیم، گفت: در این ۱۵۰ موکب شاهد حضور جهادی مردم بودیم به طوری که بالغ بر ۴۰ هزار نفر به عنوان خادم به‌صورت شبانه روزی به زائران خدمت رسانی ‌می‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، خاطرنشان کرد: این کنگره قرار است از پانزدهم لغایت نوزدهم مهرماه به مدت ۴ روز، با برنامه‌های بسیار مفصلی در همدان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: در راستای برگزاری کنگره، در کنار خدمات بسیاری که برای محرومین ارائه شد، یادواره‌های بسیاری نیز برای شهدا در سطح استان برگزار و استفاده از هنر در جهت انتقال معارف اسلام و دفاع‌مقدس برای نسل حاضر به صورت ویژه مد نظر بود.

وی با بیان اینکه استان همدان با ۸ هزار شهید برجستگی‌های ارزشمندی دارد افزود: شهدای برجسته‌ای از جمله شهید همدانی‌ها و چیت سازیان تأکیدی بر شهید پروری استان همدان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اهمیت استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس به نسل جوان، اظهار کرد: نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از برنامه‌ فصل شیدایی که نمایشی از آغاز خلقت تا دوران دفاع‌مقدس بود استقبال کردند که در نوع خود آماری قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی، این روحانیون بودند که پیشا پیش اقشار مختلف در میدان‌های گوناگون حضور داشتند، یادآور شد: استان همدان افتخار دارد ۱۱۰ طلبه شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده که نشان از حضور طلاب در عرصه‌های جهاد و شهادت در این خطه دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha