شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهارت خانه طلاب

حوزه/با حضور مشاور وزیر و دبیرستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در مجتمع مهارت خانه طلاب حوزه های علمیه، حجت الاسلام نیکزاد از نزدیک با فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مهارتی این مجتمع آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد حسن زنگویی، مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته این مرکز اظهارکرد: امروزه طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه نیاز به افزایش توانمندی و مهارت در عرصه‌های مختلف کارویژه‌های روحانیت دارند. این ضرورت در بیانات مقام معظم رهبری به وضوح دیده می‌شود و مراجع معظم تقلید، شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه نسبت به آن اذعان دارند.

وی افزود: در این راستا مهارت‌خانه طلاب از ابتدای سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد. رسالت اصلی این سامانه تعامل با مراکز همسو، معاونت‌های ستادی و مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه در برگزاری دوره‌های مهارتی و کاربردی به صورت آموزش غیرحضوری است. این دوره‌ها با موضوعات متنوع بر اساس درختواره مهارتی کارویژه‌های روحانیت برای طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که نمونه مشترک آن برگزاری دوره های مهارتی سه گانه ویژه طلاب طرح امین است که بیش از 20 هراز مبلغ امین در حال گذراندن دوره های مقدماتی ورود به این طرح می باشند.

حجت الاسلام زنگویی به اهداف راه اندازی مهارت خانه طلاب اشاره کرد و ادامه داد: افزایش توانمندی طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در عرصه های مهارتی جهت خدمت‌رسانی به جامعه، نظام و حوزه، افزایش توانمندی طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در عرصه های مهارتی جهت خدمت‌رسانی به جامعه، نظام و حوزه، استفاده از دانش مهارتی اساتید مجرب و نمونه، استمرار تحصیل و ارتقای سطح دانشی و مهارتی طلاب و دانش‌آموختگان شاغل در مناطق محروم و مرزی، تربیت مربیان مهارتی، گسترش عدالت آموزشی، ترویج آموزش مجازی در حوزه های مهارتی و کاربردی از جمله اهداف راه اندازی این مهارت خانه است.

وی به تبیین ویژگی‌های مهارت‌خانه طلاب پرداخت و اظهارکرد: دسترسی آسان، بهره‌گیری از دانش و مهارت طیف وسیعی از اساتید برجسته، تنوع دوره‌های مهارتی، تمرکز بر مهارت‌افزایی، کیفیت بالای محتوای آموزشی، ارزیابی شرکت‌کنندگان، برگزاری آزمون های آنلاین از جمله این ویژگی ها است.

مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در ادامه به امکانات این مجموعه اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی در قالب های مختلف(فیلم، درسنامه، و... و.)، آزمون از مطالب تدریس‌شده، امکان دسترسی از طریق سامانه نجاح، اعطای گواهی شرکت در دوره، امکان ثبت نظرات در مورد دوره، پشتیبانی فنی، دسترسی رایگان به دوره‌ها و کتابخانه مهارتی از امکانات این مجموعه است.

در ادامه حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری ها نکاتی را در راستای پویایی و اثرگذاری بیشتر مهارت خانه ارائه کرد.

وی به دوره های آموزشی و مهارتی طلاب طرح امین اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های مهارتی ویژه طلاب و فضلای حوزه از اولویت های مجموعه های حوزوی باید باشد و در این راستا ارتقای سطح مهارتی و کاربردی طلاب طرح امین از اهمیت بسزایی برخور دار است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha