شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار معاون بیناد ملی نخبگان با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: فعالیت در عرصه تربیتی نوجوانان برای تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در اولویت است و در این راستا گروه دختران حاج قاسم در استان راه اندازی شده و بیش از ۳۰  جلسه آموزشی نیز برای مبلغین، روحانیون جوان و ائمه مساجد ارومیه در خصوص تربیت نوجوانان و مدیریت مسجد برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه‌ای با حجت الاسلام محمد صادق آقاجانی معاون بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی که در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها قبل بر اهمیت برنامه‌ریزی برای قشر نوجوان تأکید کردند، اما متاسفانه آن گونه که باید به این مسئله در کشور توجه نشد اما کشورهای غربی به این مسئله به‌صورت جدی اهمیت می‌دهند و رویدادهایی در سطوح مختلف برگزار می‌کند تا نوجوانان آنها دست آوردهای خود را در آن به نمایش بگذارند و این مسئله موجب شکوفایی استعدادهای آنها می‌شود.

وی ادامه داد: غرب در عرصه رسانه و ماهواره به تولیدات سینمایی و سریال برای نوجوان روی آورده تا بتواند تفکر خود را بر روی این قشر پیاده کند و متاسفانه این فیلم و سریال‌ها به سهولت در دسترس نوجوانان کشور قرار می‌گیرد و شخصیت آن‌ها نیز به‌واسطه این فیلم و سریال‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: لازم است نیازها و استعداد نوجوانان شناسایی شده و بر اساس آن فیلم‌ها ساخته شود و کتاب منتشر شود، حتی لازم است دوره‌های متعدد برای خانواده آن‌ها در خصوص شناخت لوازم رشد نوجوانان برگزار شود.

وی گفت: فعالیت در عرصه تربیتی نوجوانان برای تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در اولویت است و در این راستا گروه دختران حاج قاسم در استان راه‌اندازی شده و بیش از ۳۰ جلسه آموزشی برای مبلغین، روحانیون جوان و ائمه مساجد ارومیه در خصوص تربیت نوجوانان و مدیریت مسجد برگزار شده است.

حجت الاسلام امامی، با تأکید بر لزوم اهتمام مسئولین فرهنگی بر مسئله تربیت نوجوانان و تربیت مربی کودک و نوجوان، عنوان کرد: برای برخی مسئولین هنوز اهمیت کار تربیتی نوجوانان مشخص نشده و عده‌ای کار فرهنگی را به‌صورت کیلویی و در برگزاری مراسمات و اجتماعات می‌بینند و در عرصه کودک و نوجوان نیاز به تربیت مربیانی داریم که عمر خود را در این راه صرف کنند.

وی تصریح کرد: در دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ گروه‌های جهادی طلاب در عرصه تربیت نوجوانان در مساجد فعال بودند و این مسئله ثمرات و نتایج بسیار مطلوبی داشت و بسیاری از این نوجوانان امروز در عرصه‌های مدیریتی وارد شده‌اند و لازم است تا با حمایت از گروه‌های جهادی دوباره کانون‌های مساجد فعال شود، که در این راستا تبلیغات اسلامی هماهنگی‌هایی را با ستاد کانون مساجد استان انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه کسی که مربی تربیتی می‌شود باید دلسوز و دغدغه‌مند این کار باشد، گفت: شخصیت‌ انسان در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد و لذا برنامه ریزی برای نوجوانان بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان این که حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه برای نوجوانان در شمالغرب کشور یک اردوگاه مجهز وجود ندارد و لازم است در این زمینه مسئولین ذی ربط همکاری‌های لازم را انجام بدهند.

تربیت نوجوانان نیازمند برنامه‌ریزی جدّی است  / برگزاری ۳۰ جلسه آموزشی تربیت نوجوان و مسجد داری برای روحانیون ارومیه

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمدصادق آقاجانی نیز با بیان این که بنیاد ملی نوجوان در سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است، گفت: بنیاد ملی نوجوانان چهار معاونت پسران نوجوان، دختران نوجوان، راهبران نوجوان و مدارس و فرهنگیان دارد که در عرصه نوجوان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بنیاد ملی نوجوان در تلاش است تا نوجوانان را به عنوان کنشگران میدان تربیت کند تا همچون شهید آوینی در عرصه روایت‌گری به جهاد تبیین بپردازند.

معاون بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای ۱۵ رویداد فرهنگی با محوریت جهاد تبیین و روشنگری در مدارس خبر داد و یادآور شد: تربیت نوجوانان کنشگر در اولویت بنیاد ملی نوجوان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha