دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1109971
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای

حوزه/ رئیس دستگاه قضا به موضوع بازارچه‌های مرزی و نیز ساماندهی کوله‌بران در استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تدابیری که اندیشه شده کارهای خوبی برای بازگشایی بازارچه مرزی شهرستان بانه انجام شده است و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در جلسه پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر اردیبهشت ماه هیئت عالی قضایی به کردستان اظهار داشت: دشمنان همواره در عمل نشان داده‌ که به‌دنبال ایجاد تفرقه بین برادران شیعه و سنی در کشورمان هستند و امید بسیاری به این دسیسه کثیف دارند.

رئیس دستگاه قضا افزود: با این وجود بصیرت ملت ایران تاکنون اجازه نداده که این وحدت و همگرایی در کشورمان دستخوش توطئه دشمنان شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، با اشاره به هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر وحدت و تقریب علما و روحانیون شیعه و سنی در کشور به‌ویژه استان کردستان، هر تلاشی را انجام خواهیم داد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقش مردم کردستان در عرصه دفاع از کشور در برابر دشمنان، اظهار کرد: در همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی مردم کردستان به عنوان مرزدارانی سلحشور در برابر گروهک‌ها و عوامل ضدانقلاب ایستادند و آنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تأکید کرد: امروز ۲ مقوله «امنیت» و «رفاه و معیشت» مردم از واجبات می‌باشد و باید برای این دو تلاش بسیاری داشته باشیم و فاصله طبقاتی در کشور را کمتر از قبل نماییم.

رئیس قوه قضائیه برخی از مصوبات سفر اردیبهشت ماه سال جاری هیئت عالی قوه قضاییه به کردستان را یادآور شد و اظهار کرد: خوشبختانه طبق آمار و اسناد، ۹۰ درصد از مصوبات این سفر در استان کردستان تکمیل و یا در حال انجام می‌باشد و امیدواریم ۱۰ درصد مابقی نیز به سرعت پایان پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عنوان کرد: تعامل و گفت‌وگو با روحانیون سنی و شیعه در کردستان و همچنین دیدار با دانشجویان و نخبگان این خطه، برای بنده بسیار مسرت بخش و مفید بود.

وی به موضوع بازارچه‌های مرزی و نیز ساماندهی کوله‌بران در استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تدابیری که اندیشه شده کارهای خوبی برای بازگشایی بازارچه مرزی شهرستان بانه انجام شده است و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha