یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاندار کردستان

حوزه / استاندار کردستان گفت: هر اقدام و حرکتی در جهت تفرقه و نفی این وحدت در استان کردستان صورت گیرد، بی شک خیانتی بزرگ در حق مردم کردستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، همایش طلایه داران وحدت و مقاومت امروز در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در این همایش اظهار داشت: ما استان کردستان را مظهر برادری و وحدت می‌دانیم و همواره بدان افتخار می‌کنیم و اگر دلسوز این مردم و استان هستیم باید بدانیم که مهمترین عامل پیشرفت، تقویت وحدت و برادری است.

وی افزود: فرصت‌های زیادی که در طی دوران‌ها از دست این استان رفته، عمده آن به خاطر شیطنت‌های کسانی بوده است که به‌دنبال تفرقه بوده‌اند.

زارعی کوشا تصریح کرد: از خود شخص رئیس جمهور تا اعضای هیات دولت یک انگیزه و علاقه شدید برای خدمت مضاعف به مردم کردستان وجود دارد و استفاده از این فرصت مناسبت بستگی به خود ما دارد، لذا نقش شما به عنوان علما و بزرگان این خطه در این باره بسیار مهم است.

استاندار کردستان گفت: در ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم‌می گذرد حقیقتا شاهد این تحول و عنایت ویژه و خاص به استان کردستان هستیم.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ در استان کردستان ۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان تخصیص عمرانی داشته‌ایم، اظهار کرد: در مجموع از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عملکرد ملی و استانی در این خطه داشته‌ایم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ تنها ۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان تخصیص عمرانی داشته‌ایم که بیشتر از ۱۱ سال مذکور است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در مقابل، در کل سال‌های دولت قبل هیچگاه این عدد به ۱۰۰ میلیون دلار نرسیده که این نشان دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم به این استان است.

زارعی کوشا یادآور شد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه را با حضور رئیس جمهور در استان کردستان افتتاح می‌کنیم که این امر بی سابقه است.

وی عنوان کرد: تنها برای پروژه راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ شروع شده، شاهد ۶۳ درصد پیشرفت با ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده‌ایم که بعد از سفر ریاست جمهوری در سال گذشته ۳۵ درصد این پروژه پیشرفت داشته و به ۹۸ درصد رسیده که هزار ۱۰۴ میلیارد تومان دولت در یکسال اخیر اعتبار به این طرح اختصاص داده و ان‌شاءالله در کنار آن بهره برداری از فرودگاه سقز و پروژه تصفیه خانه شهرستان دیواندره را به زودی خواهیم داشت و در پایان دولت اول حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تمامی پروژه‌های آبی در استان کردستان به بهره برداری می‌رسد.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه دغدغه ما رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم این خطه است، خاطرنشان کرد: هر قدر وحدت و آرامش در استان کردستان وجود داشته باشد، کارهای بیشتری می‌توان در این دیار انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha