دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وحدت این نیست که بنده یا شما از عقیده خود دست برداریم، بلکه برای وحدت نیازمند یک نگاه انسانی و فکر، اندیشه و مطالعه عمیق هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در همایش طلایه داران «وحدت و مقاومت» که امروز در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث وحدت می‌فرمایند، باید ایمان قلبی به این موضوع داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آیا بنده و شمایی که در این جلسه هستیم، قلبا به وحدت معتقدیم؟ وحدت این نیست که بنده یا شما از عقیده خود دست برداریم، بلکه برای وحدت نیازمند یک نگاه انسانی و فکر، اندیشه و مطالعه عمیق هستیم.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: در بحث وحدت موضوع دیگر عقلانیت است که رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند «ما می‌گوییم شیعه و سنی باید همیشه سر عقل باشند»، اگر با داعش جنگیدیم با اهل سنت نجنگیدیم، حتی بسیاری از برادران اهل سنت در جبهه مبارزه با تفکر منحرف داعش قرار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حق باشد، اما قرار نیست هر عقیده باطلی را براساس قومیت‌های پوچ و بی‌محتوا پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله به‌برکت زوّار کربلا مرز باشماق در شهرستان مریوان روز به روز رونق می‌گیرد، ولی در این باره عده‌ای مسایلی را مطرح می‌کنند که دور از عقلانیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha