شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله میرباقری

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تاکید بر برکات عمر سراسر بندگی، خیر، نور، بصیرت و بصیرت بخشی آیت الله ناصری تصریح کرد: دلی که به یاد حضرت حجت(عج)، با انس حضرت و ارتباط با حضرت نورانی شده می تواند مرکزی برای هدایت مردم به سوی قطب عالم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری ظهر امروز در همایش سالک الی الله که با هدف تبیین سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری اصفهانی(ره) برگزار شد با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن کریم بشارت بسیار بزرگی به انسان داده است اظهار داشت: شاید این بشارت جزء بشارت های استثنایی قرآن باشد و این بشارت بسیار بزرگی است که در ما ظرفیتی قرار داده شده که می توان از غیر رها شده و با خدا زندگی کنیم و به خدا دل ببندیم و در روایات این عبودیت به معنای معرفت ترجمه شده است.

وی با بیان این که مقام معرفت مقدماتی دارد، گفت: معرفت، صرف کسب علوم ظاهری نمی باشد و مقدمه آن مقام تسلیم و تصدیق است و معرفت امام، طریق معرفت الله است و لذا از ائمه اطهار(ع) تعبیر به باب، صراط و سبیل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری امام علیه السلام را سرچشمه حیات عنوان کرد و ادامه داد: یکی از عناوینی که در قرآن کریم امام با آن یاد می شود، کلمه ماء است، چرا که حقیقتی که از عالم غیب نازل شده اگر در دسترس انسان نباشد جایگزینی ندارد.

وی افزود: سرچشمه حیات، امامی است که باب وادی توحید با ایشان گشوده می شود و لذا اگر فردی به امام برسد به حیات طیبه و به سرچشمه حیات ازلی و ابدی رسیده است، ولذا تأویل اعظم احیاء در آیه شریفه " وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا " این است که انسان کسی را که از امام جدا شده به حضرت برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام کلمه نوری است که از عالم بالا نازل شده است و اگر انسان به امام رسید به حقیقت هدایت راه پیدا کرده است و عده ای زحمت کشیدند و به این باب راه پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به آیه " وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَکُمْ خَطَایَاکُمْ وَسَنَزِیدُ الْمُحْسِنِینَ " افزود: انبیاء دو چهره دارندبه این معنا که یک چهره آنها را ما می بینیم و چهره دیگر آنها طریق اتصال به حضرت حق می باشد، لذا عالمانی که می خواهند حلقه اتصال جامعه به وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه باشند، باید غیر از تحصیل معارف صوری و کسب معارف اهل بیت(ع) امر دیگری را نیز که موجب انتقال معارف است در برداشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تنها راه اتصال به حضرت حق پیوستن به امام است و رسیدن به امام کار آسانی نیست و افرادی که زحمت کشیدند، استاد دیدند و با ریاضت و کسب معارف اهل بیت راهی به این مسیر دارند، این افراد ابواب به سوی خدا می باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این که باید به معرفت رسید، مسئله دومی نیز وجود دارد و آن فداکاری است برای آن که دست دیگران را به دست امام رساند و این مقام شفاعت است و فردی که به امام زمان(عج) رسید و دیگران را نیز رساند،عهدی می خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: معنای این عبارت زیارت عاشورا که می فرماید" وَ اَسَئلهُ اَن یُبَلغَنیَ المَقامَ الَمحمودَ " این است که فرد غیر از این که خود به حضرت می رسد، باب شفاعت و دستگیری از مردم به روی حضرت را نیز دارد و این فداکاری می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری محبت را زمینه و شاکله اصلی این فداکاری دانست و گفت: اگر کسی می خواهد دست مردم را بگیرد و به نبی و امام رحمت برساند باید مجرای رحمت و محبت امام باشد.

وی آیت الله ناصری را مصداق بارز این معنای از محبت بیان کرد و افزود: این عالم را مصداق این خصوصیات می بینم؛ عالم فرزانه ای که علماً و عملاً زحمت کشیده و باب قلب ایشان گشوده شده و مجلس این عالم بوی حضرت را می داد.

وی اضافه کرد: آیت الله ناصری همواره مردم را به حضرت حجت(عج) دلالت می کردند و علاوه بر آن عمری را وقف به دوش کشیدن بار امت نمودند و اینها همه محبت و عهد می خواهد و جلوه ای از آن مقام محمود باید در انسان شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تاکید بر برکات عمر سراسر بندگی، خیر، نور، بصیرت و بصیرت بخشی آیت الله ناصری تصریح کرد: دلی که به یاد حضرت حجت(عج)، با انس حضرت و ارتباط با حضرت نورانی شده می تواند مرکزی برای هدایت مردم به سوی قطب عالم باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha