شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یب

حوزه / همزمان با هفته دفاع مقدّس دانش‌آموزان در رویداد «فرشته‌ جان ‌ایران» میزبان خانواده شهدا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با هفته دفاع مقدس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان شب گذشته با هدف زنده نگه داشتن یاد شهیدان و همچنین تکریم منزلت و جایگاه خانواده معظّم شهدا و برقراری ارتباط مستقیم دانش‌آموزان با پدران، مادران و همسران شهدا، اقدام به برگزاری رویداد«فرشته‌ جان‌ ایران» ویژه دختران دانش‌آموز مقطع متوسطه کرد.

در این رویداد ۲٠٠ دانش‌آموز دختر از مدارس کاشان در قالب ۳۵ گروه ۵ و ۶ نفره در قالب کار تیمی و گروهی در دیدار با مادران، خواهران و همسران شهداء در تالار شهر شهرداری در دورهمی صمیمانه و گپ و گفت، مطالب و نکات بسیار جالبی از زندگی، خاطرات و وصایای شهداء را شنیده و با ایده‌پردازی، خلّاقیت و کارگروهی به خلق اثر هنری در زمینه خاطره‌نویسی، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و تولید محتواهای مختلف رسانه‌ای پرداختند.

سخنرانی، اجرای سرود توسط گروه رهروان ظهور و باران، پخش صوت فرشته ملکی همسر جانباز شهید سیّدمنوچهر مُدِق به عنوان راوی لحظات شهادت این جانباز، از برنامه‌های رویداد«فرشته‌ جان‌ ایران» بود که در راستای جهاد تبیین ایثار و شهادت و دستاوردهای ارزشمند و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس با همراهی ۲۵٠ نفر از بانوان نخبه و فعّال فرهنگی مذهبی شهر کاشان برگزار شد.

عفت پدرام‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان در این رویداد اظهار کرد: علاوه بر برگزاری یادواره شهدا، وظیفه داریم در عمل نیز نشان دهیم به یاد شهدا هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا، سیره و روش زندگی شهدا را نقشه راه سعادت دانست و گفت: شناساندن سبک زندگی شهدا به نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین وظایف ما است.

وی، با بیان اینکه نقش شهدا را می‌توان در فرهنگ عاشورا دید، افزود: اسلام زنده و پویا می‌درخشد و بر سایر مکاتب برتری دارد، رمز و راز آن گرامی داشت خون شهدا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر با ضروری دانستن تکریم خانواده‌های شهدا، بر آشنایی نسل جوان به عنوان آیندگان جامعه با سیره و روش شهدا و پاسداشت ارزش‌های گران‌بهای دفاع مقدس و توجه به یادمان‌های شهدا تاکید کرد.

پدرام فر، اولویت نامگذاری معابر و خیابان‌های کاشان توسط کمیته نامگذاری را با نام شهدا دانست و خطاب به دانش‌آموزان شرکت کننده در این رویداد گفت: بررسی کنید شهدا چه افرادی بودند، چه کارهایی انجام دادند که نامشان و عکسشان ماندگار شده و با توجه به اینکه شهدا مستجاب الدعوه هستند، توسل به شهدا را از دست ندهید.

محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در این رویداد که در تالار شهر شهرداری اجرا شد با گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس و خیر مقدم به خانواده‌ شهدا گفت: خدا را شاکریم که با نگاه انقلابی مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره به موضوعات فرهنگی به ویژه در عرصه‌ی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شاهد اجرای رویداد دانش‌آموزی دیگری در این زمینه با حضور و مشارکت حداکثری عزیزان به منظور آشنایی با سیره و سبک زندگی شهدا هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی سرداران و هزار و ۸٠٠ شهید کاشان، آن را اتفاق مبارکی دانست و افزود: این رویداد دانش آموزی در صدد آن است که نسل جوان با گفتگوی رو در رو با خانواده‌ی معظم شهدا بتوانند بعد از گپ و گفتی دوستانه با آن‌ها به خلق آثار هنری بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha