سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه اهل سنت ارومیه

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که دشمن همواره به دنبال تفرقه‌افکنی میان ادیان و مذاهب است، اتحاد و انسجام را مهمترین راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، اتحاد بین دولت‌های اسلامی را یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام دانست.

وی تأکید کرد: یکی از نقشه‌های شوم دشمنان همیشه بر این مبنا بوده که از طریق به راه انداختن تفرقه و اختلاف بین اقوام و ادیان و مذاهب، به نفع خودشان از این قضیه بهره‌برداری کنند.

ماموستا کلشی نژاد با اشاره به موج بیداری اسلامی در سال‌های اخیر، گفت: اگر کمی به تاریخ برگردیم، می‌بینیم همه جنگ‌هایی که در کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر به راه افتاده به خاطر این بود که بتوانند در دنیا، اسلام هراسی به راه بیندازند و به این قضیه دامن زدند تا آتش اختلافات و تفرقه را در کشورهای اسلامی ایجاد کنند و با معرفی چهره‌ای خشن و کریه از اسلام، جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: در سال ۲۰۰۶ وقتی که جبهه مقاومت اسلامی توانست در برابر رژیم غاصب اسرائیل مقاومت کند و پیروز شود، همین موضوع بهانه‌ای شد تا استکبار جهانی از این قضیه به نفع خودش بیشترین استفاده را کند.

وی افزود: وقتی دشمن می‌بیند جبهه‌ای با اتحاد و انسجام بین کشورهای مختلف اسلامی ایجاد شده، تلاش می‌کند که این جبهه را به نحوی وارونه برای جامعه و حتی کشورهای اسلامی معرفی کند.

ماموستا کلشی نژاد خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی، با اتحاد و انسجام درونی که سردار دلها در بین کشورهای اسلامی لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و ایران و سایر کشورهای اسلامی ایجاد کرد، توانست در مقابل یکی از ابر قدرت‌های جهانی مقابله کند و به پیروزی برسد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به این که تئوریسین‌ها و برنامه‌ریزان صهیونیست، استعمار و استکبار جهانی در تلاش هستند تا به راهکاری برای مقابله با اسلام گرایی، بیداری اسلامی، جبهه مقاومت اسلامی و اتحاد اسلامی دست یابند، خاطرنشان کرد: موشی یعلون از وزرای رژیم غاصب صهیونیستی صراحتا گفته است که به این می‌اندیشد که آیا می‌توان جبهه‌ای را از همین‌ها (جبهه مقاومت) به وجود آورد که بتواند این رژیم را در برابر آنها مصون بدارد؟ لذا می‌گوید ما به یک قیچی نیاز داریم که دست ما باشد و لبه‌های این قیچی همیشه با هم در تخاصم باشند.

وی با بیان این که جنگ تحمیلی علیه ایران و حمایت از صدام با انواع سلاح‌های کشتار جمعی نیز نشأت گرفته از برنامه‌ریزی‌های همین استکبار جهانی بود، خاطرنشان کرد: آنها بعد از آن که در این جنگ به نتیجه نرسیدند و نتوانستند تسلط خودشان را در منطقه مشروع جلوه دهند، گروه‌های افراطی دیگری را در افغانستان و عراق و سوریه ایجاد کردند.

ماموستا کلشی نژاد با تأکید بر اهمیت تلاش دولت‌های اسلامی برای ارائه راهکاری به منظور مقابله با توطئه‌های اسلام هراسی غرب گفت: اتحاد بین دولت‌های اسلامی یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با این جریان‌های خشونت آمیز و خونبار در کشورهای اسلامی است. دولت‌ها نباید تحت تاثیر یاوه گویی‌های سیاست‌های خصمانه غرب و دشمنان اسلام قرار بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط نزدیک‌تر دولت‌ها و برطرف‌ کردن سوء تفاهم‌ها تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم تمدن مبین اسلامی را در راستای تحقق آرمان‌های تمدن اسلامی صدر اسلام و زمان پیامبر (ص) ایجاد کنیم، لازم است اتحاد و انسجام امت اسلامی را در دولت‌های اسلامی حفظ کنیم و زمینه را برای ایجاد این تمدن نوین اسلامی فراهم نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha