چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: حل مشکلات حاشیه نشینی برازجان نیازمند اتخاذ تدابیر ضرب العجلی است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: حاشیه نشینی تصویری واقعی از یک معضل فرهنگی اجتماعی است. شهرستان دشتستان به دلایل مختلفی از جمله جاذبه های کارگری و کشاورزی به یک شهر مهاجرپذیر تبدیل شده است که حجم قابل توجهی از سکونت های این شهر به حاشیه نشینی مبدل شده است، لذا از جمله مسائل و معضلات جدی شهر برازجان مساله تصرف و تغییر کاربری زمین های کشاورزی و حاشیه نشینی است.

امام جمعه برازجان افزود: اگر جلوی این مسائل گرفته نشود در آینده به یک معضل جدی و بحران منجر خواهد شد، باید برای حل این مسائل و جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی با اولویت در دستور کار مدیران شهر باشد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: حل مشکلات سکونت‌گاه های اطراف شهر نیازمند اتخاذ تدابیر ضرب العجلی است و بی تکلیفی و رهاشدن آنها زیبنده شهر و مردم انقلابی ما نیست، اکنون بیش از ۲۰ سال است که این معضلات همچنان بر زمین مانده و ادامه دارد.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: نظام خدمات ارزشمندی به همه مردم به ویژه افراد مستضعف ارائه کرده اما بروز چنین مشکلاتی بعضاً خدمات خوب نظام را مخدوش می‌کند.

حجت الاسلام مصلح افزود: وضع موجود نشان می دهد همچنان بخش زیادی از محله های حاشیه شهر برازجان همانند پردیس، والفجر، امیرآباد، آبرسانی از حداقل خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و امنیتی محرومند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: اگر مسئولین شهرستان به موقع به وظایف خود عمل می کردند امروز شاهد این همه مشکلات حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی نبودیم انتظار می رود مدیران مسؤولانه عمل کرده و در توزیع عادلانه خدمات تدبیر کنند.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۳ اظهار کرد: به حول و قوه الهی و با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در هفته دفاع مقدس ماهواره تصویربرداری نور ۳ با ماهواره ‌بر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، این موفقیت را به رهبر حکیم و فرزانه، همه مردم عزیز، تلاشگران صنعت فضایی کشور و متخصصین فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم.

امام جمعه برازجان افزود: این موفقیت تجلی خودباوری و توانمندی فرزندان این ملت و شکست پروژه تحریم دشمن است، ان ‌شاءالله امسال سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha