دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر جشن‌های هفته وحدت را تیر خلاص بر یکسال تلاش دشمن برای اختلاف افکنی‌ها دانست و گفت: امت مسلمان می‌خواهد تمدن اسلامی را جهانی کند پس وحدت حلقه وصل و محکم‌ترین ریسمان برای رسیدن به آن هدف عالی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: در بین همه رزق‌ها شاید کمتر زمانی احساس شود که باید برای اساس و پایه الهی محور شدن اعمال از خدای رحیم به عنوان رزق مسئلت کنیم و آن طلب رزق معنوی تقوا است.

وی افزود: اینکه یک بنده خدا تضرع کند و از درگاه حضرت رب العالمین توفیق پرهیزکاری و تقوا را مطالبه کند، نشان از این دارد که آن انسان به اقل مراتب بندگی قانع نیست و قله بندگی که همان تقوا است را از پروردگار می‌خواهد.

امام جمعه خمیر بیان کرد: وقتی کسی توجه‌اش به قله و آن سطح عالی ایمان بود، قطعا در دامنه‌ها و سطوح پایین‌تر او راضی نمی‌شود و شخصی که به قله تقوا نرسیده ممکن است در برخی امور عبادی چهره بسیار فعال و موفقی داشته باشد اما در برخی شعب دیگر نتواند مراتب تقوا را رعایت کند.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: اگر به قضایا حول خود با عینک خدا باوری و خدا محوری نگاه کنیم، مبدل شدن به جایگاه دوستی خدا نزدیک است در غیر اینصورت بازیگری و ریا حاکمیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) دایره محبت خود را نا محدود کرده بود و هر کسی با هر شرایطی امید به درک پیامبر (ص) را داشت، اظهار کرد: یکی از عرصه‌های مهم نمایان شدن محبت الله در افراد، تقویت محبت آیینی در قلوب جامعه است که جلوه بلند آن را حقیقتا باید از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول مشاهده نمود.

امام جمعه خمیر عنوان کرد: محوری‌ترین و موثرترین شخصیت عالم در نشر معارف توحیدی وجود حضرت رسول است که مسئله وحدت و اتحاد مسلمین یک رکن و یک اصل جدایی ناپذیر از باطن و روح امت اسلامی است و اگر کسی اعتقاد به تحقق مجد و عظمت اسلام دارد، باید بداند این بزرگی در سایه سار وحدت محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: امت مسلمان می‌خواهد تمدن اسلامی را جهانی کند پس وحدت حلقه وصل و محکم‌ترین ریسمان برای رسیدن به آن هدف عالی است.

حجت‌الاسلام صالحی یادآور شد: حقیقتا رهبر معظم انقلاب را باید علمدار وحدت و ترویج اتحاد جوامع اسلامی در دوره معاصر معرفی کرد، ایشان تقریب در اندیشه و وحدت در عمل را در همه سال‌های قبل از انقلاب و پس از آن ترویج دادند.

وی جشن‌های هفته وحدت را تیر خلاص بر یکسال تلاش دشمن برای اختلاف افکنی‌ها دانست و عنوان کرد: امام صادق(ع) مجاهد تمام عیار جهاد تبیین است و یکی از عالی‌ترین مواضع روشنگری خود را در وحدت اسلامی متجلی نمودند.

امام جمعه خمیر خاطرنشان کرد: در همین ایام منتهی به هفته وحدت دشمن به همان اندازه که برای ناامنی در جامعه رسانه‌های خود را به خط کرده بود، وارد کردن انواع ادوات را برنامه‌ریزی نموده بود که با تیز بینی مجاهدان اسلام به هدف خود خود نرسید و در چنگال فرزندان غیور این ملت اسیر شد و باز دیگر رسوایی تنها عایدی او شد و ما قدردان همه سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا هستیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha