پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سیدابراهیم سعیدی

حوزه/ امام جمعه موقت دیّر گفت: بخش از زیادی از مردم دیر صیادان هستند که اگر مشکل تعرفه صید حل شود با دلگرمی بیشتری به اشتغال می پردازند و در کنار آن اشتغال برای دیگران ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیّر امروز در خطبه های نمازجمعه این شهر، با تبریک هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: لقمه انسان در زندگی او خیلی تاثیر دارد و اگر این لقمه حرام و شبهه ناک شد او را از مسیر تقوا بیرون و دچار انحراف می کند.

وی افزود: برای حفظ تقوا در وجود خود و گسترش آن در جامعه باید به لقمه حلال و پرهیز از آنچه که برای ما شبهه ناک است، توجه کنیم.

امام جمعه موقت دیّر، پرتاب ماهواره نور ۳ با موشک ماهواره بر قاصد توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران را موفقیت بزرگی دانست، بیان داشت: این اقدام توسط فرزندان کشور انجام شده که برای امورات مهمی بکار گرفته می شود و ماهواره بر آن نیز ساخت ایران است و وظیفه آن تصویربرداری دقیق و باکیفیت از سطح زمین است که این افتخار بزرگ در این ایام مبارک باعث امید و افتخار ملت و نابودی و یاس دشمنان می شود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران، ادامه داد: باید پیام شهیدان را به درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت بهره ببریم.

حجت الاسلام سعیدی تاکید کرد: بهترین راه برای موفقیت در هر مسیری حتی در بحث خانواده و جنگ اقتصادی و ... الگوگیری از سیره و روش و عملکرد شهدای عزیز است.

وی با تاکید بر درس گرفتن از ایثار و مقاومت شهدا، اضافه کرد: خاطرات ارزشمندی در سینه رزمندگان و سرداران دفاع مقدس است که باید با تمام ظرفیت ها و هنرهایی که داریم برای ثبت و ضبط آن اقدام شود.

امام جمعه موقت دیّر با تاکید بر الگوگیری از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، یادآور شد: اگر ما به دنبال حل مسائل و مشکلات شهرستان و خدمت به مردم هستیم، بدانیم این شهرستان همچون سایر نقاط دیگر استان و کشور با نیروهای شجاع و مدیر و مدبر در آغاز انقلاب و در دفاع مقدس تاکنون گره های بسیار کوری برای نظام و مردم باز کرده اند و هم اکنون هم عزیزانی که در بین ما هستند در کنار دولت و ملت و نظام هستند، بنابراین مسئولین باید نسبت به خدمت رسانی به مردم بیشتر احساس مسئولیت کنند.

وی با تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی و گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان، عنوان کرد: خانواده های این عزیزان هر لحظه دچار دغدغه و نگرانی هستند، چون بحث آتش‌نشانی و ایمنی بسیار پرمخاطره است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، گفت: در کشور ما این حرکت خوب است و باید بیش از پیش این حرکت ارزشمند صورت گیرد و جریان بسیار خوبی است که می توانیم فرزندانمان را با فرهنگ ایثار و مقاومت ارتباط بدهیم و از کودکان و نوجوانانی که توسط رژیم صهیونیستی ناجوانمردانه به شهادت می رسند، دفاع کنیم.

وی افزود: افتخار می کنیم که انقلاب اسلامی ما باعث بیداری اسلامی شد و الان پس از یک دوره غفلت در کشورهای اسلامی و جهان اسلام، دوباره این بیداری در بین حاکمان این کشورها اتفاق می افتد و در کنار ملت ها به این نتیجه می رسند که دنباله روی ایادی استکبار و دشمنان اسلام برای امت اسلامی دستاوردی ندارد.

خطیب جمعه دیّر با تاکید بر لزوم تقویت وحدت در جامعه، بیان کرد: دشمنان دنبال ایجاد تفرقه دینی و مذهبی و قومیتی خصوصا در شرق کشور است که ناکام می ماند البته همه باید برای رسیدن به ایران قوی هوشیار باشند خصوصا کسانی که مسئولیت و تریبونی دارند در عملکرد اجرایی خود چشم دشمن را کور کنند.

وی با اشاره به سالروز هجرت امام(ره) از عراق به پاریس، ابراز کرد: نتیجه این حرکت و حرکت های دیگر امام به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ ختم شد که ما هم باید از امامین انقلاب الگوگیری کنیم.

حجت الاسلام سعیدی با تبریک روز نیروی انتظامی و قدردانی از خدمات این نیرو، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در مبارزه با اشرار و اراذل و اوباش و ناامن کنندگان جامعه اقدامات خوبی داشته و اخیرا هم شهدای عزیزی در اغتشاشات به اسلام تقدیم کردند و چون مسئولیت سخت و سنگین است با دقت آن را انجام و خود را مشمول دعای امام زمان(عج) کنند.

وی با بیان اینکه برق یک نیاز بسیار مهم است که صنایع و حیات مردم به آن وابسته است، افزود: بهترین راه تولید برق، برق هسته ای است و در استان ما نیروگاه بزرگ اتمی بوشهر توانسته سالانه میلیاردها دلار صرفه جویی برای کشور داشته باشد و با تولید برق نیاز قشر زیادی از کشور را تأمین کند که مسئولین باید نسبت به توسعه دیگر فازهای نیروگاه اقدام کنند.

امام جمعه موقت دیّر با قدردانی از پیگیری مشکلات صیادان توسط فرمانداری، یادآور شد: صیادان عزیز با این تعرفه های سنگینی که باید برای صدور مجوز باید پرداخت کنند، واقعا توان ندارند و برای گرفتن مجوز صید دچار مشکل می شوند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه همان طور که در بخش های دیگر خدمات خوبی به مردم ارائه شده است، انتظار داریم این مشکل نیز حل شود، تاکید کرد: بخش از زیادی از مردم دیر صیادان هستند که اگر مشکل تعرفه صید حل شود با دلگرمی بیشتری به اشتغال می پردازند و در کنار آن اشتغال برای دیگران ایجاد می شود که امیدواریم نماینده مجلس و مسئولین استان و شهرستان این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند؛ مشکل اصلی خود این مبلغ است که زیاد است و با تقسیط کردن آن مشکل حل نمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha