شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام قبانچی: بیست سال پس از سقوط صدام، برنامه‌های درسی مدارس در عراق هنوز از عدم اسلامی‌سازی رنج می‌برند و دولت باید اقدام اساسی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف در سخنانی در حسینیه اعظم فاطمیه این شهر با اشاره به واقعه آتش سوزی در مراسم عروسی در منطقه حمدانیه گفت: ما در غم و اندوه آنها شریک هستیم و بر لزوم اتخاذ تدابیر امنیتی و ایمنی سازی ساختمان‌ها تأکید می‌کنیم.

او در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر ضرورت اسلامی سازی دروس آموزشی گفت: بیست سال پس از سقوط صدام، برنامه‌های درسی مدارس در عراق هنوز از عدم اسلامی‌سازی رنج می‌برند و در کتاب انگلیسی که برای کلاس پنجم راهنمایی توزیع شده است یک برنامه آموزشی در مورد همجنس‌گرایی وجود دارد.

وی افزود: وقتی موضوع فاش شد، وزارت آموزش و پرورش توضیح داد که ما از سال ۲۰۱۶ تقاضای تغییر این برنامه درسی را داشتیم، اما بودجه‌ای برای تغییر برنامه درسی وجود ندارد!

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در ادامه ابراز داشت: توضیح وزارت آموزش و پرورش در مورد بی پولی غیرقابل قبول است و برنامه درسی باید اسلامی شود و فرزندان ما حفظ شوند.

امام جمعه نجف در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع فروش علنی مشروبات الکلی در استان دیوانیه پرداخت و اظهار داشت: فروش مشروبات الکلی در دیوانیه، آن هم در جاده «یا حسین» غیرقابل قبول است و دولت باید برای جلوگیری از آن تصمیم مناسب اتخاذ کند. البته باید به این نکته نیز توجه نمود که این مناطق، مناطق قبایلی است و هر لحظه ممکن است وضعیت در این زمینه به حالت انفجار برسد.

او افزود: ما بارها در سخنان خود مطالبه کردیم و با فرماندار دیوانیه برای جلوگیری از این اقدامات نادرست تماس گرفتیم، اما متأسفانه این برنامه از سوی دولت مرکزی حمایت می‌شود، بنابراین خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از آن هستیم.

امام جمعه نجف با یادآوری ولادت پیامبر اکرم (ص) و تأکید بر وحدت بین مسلمانان ابراز داشت: رسول خدا (ص) انسانی کامل می‌باشد و امت او امت مرحومه است و دین اسلام، اوج و پایان تمدن هاست و آنچه غربی‌ها ادعا می‌کنند که تمدن آنها سرآمد تمدن‌هاست نادرست است.

او افزود: ما در عصر خیزش اسلامی به سر می‌بریم و اسلام کامل ناگزیر از راه می‌رسد و بر جهان حکومت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha