یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
به رنگ انار

در مستند یادشده ضمن بهره گیری از برخی تصاویر و فیلم های آرشیوی به طور خاص تلاش شده تا با حضور برخی بازیگران قمی، صحنه های مربوط به خاطرات دوستان و افراد خانواده بازسازی شود و همین مساله نقطه قوت کار نیز به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از آثار شاخص و مهم در روز چهارم جشنواره ملی فیلم ۱۷، مستند "به رنگ انار" بود که به بخش هایی از زندگی و زمانه مرحوم آیت الله آخوندی می‌پرداخت.

مهدی آخوندی، نویسنده و کارگردان این اثر تلاش کرده تا چهره و وجهه مبارزاتی این عالم فقید در کنار فعالیت های شخصی و اجتماعی اش همچنین فعالیت در دوره دوم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی را به مخاطب نشان دهد؛ شخصیتی علمی، فرهنگی و خدمت رسان که با وجود جایگاه برجسته از کار و تلاش در کوره پزخانه خود هیچ گاه غافل نشد تا ثابت کند که علمای مبارز و انقلابی علاوه بر ساده زیستی و مردمداری از امر تلاش برای معیشت خود و خانواده شان و به خصوص اشتغالزایی برای دیگران نیز غافل نمی شوند.

نکته جالب توجه این که مرحوم آیت الله آخوندی علاوه بر این همه مشغله از جمله حدود ۳۵ سال امام جماعت بودن مسجد چهل اختران، به درس و بحث حوزوی نیز اهتمام خاصی داشتند تا آن جا که در زمان حیات خود موفق به انتشار مجموعه هفت جلدی مجمع الاحادیث شدند.

همچنین به همت این بزرگوار در خیابان آذر قم، دو کتابخانه به نام‌های امام خمینی(ره) ویژه برادران و توحید ویژه خواهران تأسیس شد.

در مستند یادشده ضمن بهره گیری از برخی تصاویر و فیلم های آرشیوی به طور خاص تلاش شده تا با حضور برخی بازیگران قمی، صحنه های مربوط به خاطرات دوستان و افراد خانواده بازسازی شود و همین مساله نقطه قوت کار نیز به شمار می رود، هر چند که ساخت فیلم در حد آثاری همچون "آخرین روزهای زمستان"ساخته محمدحسین مهدویان نیست اما در جای خود کاری ارزشمند و قابل تقدیر به شمار می رود، خاصه این که در رابطه با علمای انقلابی و مبارز کمتر چنین رویکردی را شاهد بوده ایم.

در بخش هایی از مستند همچنین شنوای صوت های به جای مانده از آن عالم فقید در قامت نماینده مجلس شورای اسلامی هستیم که بر جذابیت های کار به لحاظ فرمی و محتوایی افزوده است.

یکی از نکات محوری در صحبت های این نماینده اسبق خانه ملت، تأکید بر لزوم ساده زیستی، خدمت صادقانه به مردم و به ویژه محرومان و همچنین مبارزه با فساد است و بی شک طرح این مباحث در قالب هنر تأثیرگذاری چون مستند آن هم در رابطه با سیره و سبک زندگی علمای مردمی و انقلابی یکی از ضروری ترین مسایل در جنگ روایت ها به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha