پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری،

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تنها راه حرکت و پیشرفت این است که مدیران اجرایی باید راه را برای مدیریت انقلابی و جهادی باز کنند، وگرنه هرگز نمی توانیم کشور را پا به پای قوه دفاعی اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ها قبل از پیروزی انقلاب در سیستان و بلوچستان بحث هفته وحدت را پیشنهاد دادند و مورد استقبال علمای اهل سنت و شیعه قرار گرفت. و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این پیشنهاد به امام داده شد و امام راحل از آن استقبال کردند و رسما هفته وحدت نامگذاری شد. اگرچه نمی توانیم بگوییم امام و رهبری، به عنوان پایه گذاران اصلی هفته، به همه اهداف خود رسیدند اما موانع وحدت که دشمنان اسلام نقشه آن را کشیده بودند، تا حدود زیادی از سر راه وحدت برداشته شد.

وی افزود: به عنوان نمونه جریان وهابیت و سلفیت که یکی از موانع جدی وحدت اسلامی است، در مرکز خود که عربستان است، به کنار گذاشته شده و الان حاکمان عربستان به شدت جلوی نفوذ و ترقی وهابیت را می‌گیرند چون جز عقب نشینی و خسارت چیزی را برای دنیای اسلام و حتی برای خود عربستان، به بار نیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ادامه داد: ورشکستگی جریان سلفی در منطقه، با شکستن داعش رخ داد و این افتخار به نام محور مقاومت اسلامی و در رأس آن سرداران و پاسداران و سربازان امام زمان(عج) و حاج قاسم به ثبت رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درخصوص هفته دفاع مقدس، ادامه داد: دفاع مقدس یک هفته نیست، بلکه فرهنگ دفاع مقدس در جان ملت ایران نهادینه شده است و تمام شدنی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران به برکت فرهنگ دفاع مقدس انسان های پویا و فکور را در دامن خود تربیت کرده است و توانسته ایران را در ردیف کشورهای برتر علمی قرار دهد. پیشرفت در همه زمینه ها، مخصوصا در زمینه دفاعی حاصل شده است. در زمینه دفاعی، ایران حرف اول را در دنیا می زند و این به برکت الگو قرار دادن دفاع مقدس است.

وی افزود: دفاع مقدس، برترین الگوی مدیریتی، که همان الگوی جهادی است را به ما یاد داد و امیدواریم این الگو در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... پیاده سازی شود تا بتوانیم شاهد فتوحات در این مجال‌ها، علاوه بر فتوحات نظامی باشیم.

وی تأکید کرد: تنها راه حرکت و پیشرفت این است که مدیران اجرایی باید راه را برای مدیریت انقلابی و جهادی باز کنند، وگرنه هرگز نمی توانیم کشور را پا به پای قوه دفاعی اداره کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به برکت دولت سیزدهم به تدریج این راه گشایی انجام شده و شاهد پیشرفت‌های زیاد در این زمینه هستیم و مایه امیدواری است. ضمن اینکه وظیفه داریم امید را اول به خود و بعد به جامعه تلقین کنیم، نه اینکه تلقین کاذب باشد بلکه واقعیت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان کرد: در اجلاسیه خبرگان رهبری با ریاست جمهوری صحبت کردیم و برخی مشکلات استان را که شامل، مشکل زمین های وقفی در برخی از شهرستان‌ها مانند رامهرمز، رامشیر، بهبهان و ماهشهر که باید در جلسه سران قوا، مانع زدایی شود، پروژه آبرسانی فدک در شمال شرق خوزستان، شامل ایذه، باغملک، دزپارت، رامهرمز و هفتکل آغاز شده اما ظاهراً به دلیل بودجه متوقف شده است، همچنین مسأله پیچیده کرخه که مربوط به استان‌های بالادستی است و باید این مشکل برای جلوگیری از نابودی مناطق پایین دست کرخه حل و فصل شود و در نهایت تصفیه خانه اهواز، که مشکل فرسودگی دارد و باید هرچه سریعتر تعمیر و بازسازی شودند، را در میان گذاشتیم و قول‌هایی برای رسیدگی به همه آنها گرفتیم.

وی بیان کرد: از استاندار و تمامی مدیران می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای حل این مشکلات، طرح های خود را ارئه دهند و وارد مرحله عملی این کارها شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha