سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جوانان توجه به مهارت افزایی را جدی بگیرند، گفت: البته امروز با شرایط سخت اقتصادی در جامعه مواجه هستیم و شما جوانان به عنوان یک سرباز دغدغه آینده خود و زندگی خود را دارید و این حق شماست که مسئولان لازم است به آن پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سربازان وظیفه سپاه انصارالحسین(ع) همدان که به‌مناسبت روز سرباز برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز نسل جوان باید تاریخ معاصر کشور را مطالعه کنند، اظهار داشت: درست است امروز با شرایط اقتصادی سختی روبرو هستیم، اما خوب است تا شرایط کشور و میزان درآمدهای نفتی کشور را با دهه ۴۰، ۵۰ مقایسه کنید.

وی با اشاره به اینکه درآمد هنگفتی در آن دوران از فروش نفت کشور داشت، گفت: باید جمعیت آن روز کشور را با جمعیت امروز مقایسه کنیم و این موضوع را هم مد نظر داشته باشیم که حدود ۷۰ درصد از جمعیت آن دوران در روستا بودند که کمترین امکاناتی نداشتند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه خدمت رسانی‌ها و امکانات ارائه شده به مردم باید در قبل و بعد از انقلاب با هم مقایسه شود، اظهار کرد: البته امروز با شرایط سخت اقتصادی در جامعه مواجه هستیم و شما جوانان به عنوان یک سرباز دغدغه آینده خود و زندگی خود را دارید و این حق شماست که مسئولان لازم است به آن پاسخ دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید جوان بداند بعد از سربازی شغل و مسکن دارد، یادآور شد: این حق جوان است که مسئولان به آنها پاسخ دهند و بستر را برای جوانان فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه این اعتراض وارد است و نمی‌شود نسبت به آن بی‌تفاوت بود، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان برای آینده جوانان برنامه ریزی کرد، توجه به مهارت آموزی است.

وی تصریح کرد: امروز یک کارمند ماهانه با حقوقی ثابت در حال گذران زندگی است، اما در همین همدان جوانانی را مشاهده می‌کنیم که در بازار با مهارت و تخصصی که دارند چندین برابر یک کارمند درآمد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه جوانان توجه به مهارت افزایی را جدی بگیرند، گفت: گاهی اوقات جوانان ما در دانشگاه به دنبال کسب مدرک هستند و پس از ۳۰ سالگی تازه به دنبال کار اداری می‌روند، در حالی که بهتر است در کنار درس خواندن مهارت نیز فرا بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت امام(ره) حس توانایی را در جوانان ایجاد و تقویت کردند، یادآور شد: اعتماد به خدا، منجر به اعتماد به نفس می‌شود و این همان کاری بود که حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب انجام دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه شهید چیت‌سازیان‌ها و شهید باکری‌ها با همین اقدام حضرت امام(ره) به درجات بالا دست پیدا کردند، اظهار کرد: خواهشی که از شما جوانان دارم این است که نماز را در زندگی جدی بگیرید و اعتماد به خداوند داشته باشید.

وی با بیان اینکه استمرار در این امر و توجه به اقامه نماز اول وقت زندگی انسان را تنظیم می‌کند، گفت: وقتی شما مقید می‌شوید که با شنیدن صدای اذان به سمت خدا بروید، خدا نیز می‌داند که چه کاری برای بنده خود انجام دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha