شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1110835
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
زرندیه

حوزه/ استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند اتحاد امت هستیم زیرا دشمن از اتحاد ما واهمه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با هفته وحدت و گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) نشست فرهنگی، پژوهشی با موضوع «علت نام گذاری هفته وحدت» امروز در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه با حضور خانم مؤذنی استاد این مدرسه برگزار شد.

خانم موذنی ضمن عرض تبریک این ایام، با استناد به آیه قرآن، «وَ لا تَکونوا کَالَّذینَ تَفَرَّقوا وَ اختَلَفوا»، اظهار داشت: خداوند از اختلاف نهی کرده و امر کرده است به اتّحاد، وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعًا وَ لا تَفَرَّقوا.

وی افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند اتحاد امت اسلامی هستیم و نباید در دام اختلاف افکنی دشمنان بیفتیم که از اتحاد امت اسلامی هراس دارند.

وی گفت: دشمنی دشمنان اسلام ریشه تاریخی دارد و تاریخ نشان می‌دهد حداقل اروپائیان دو بار از مسلمین شکست خوردند و راهکارهایی برای بیرون رفتن از این مشکل ارائه کردند، از جمله اختلاف افکنی بین مسلمانان با ایجاد کینه و دشمنی در فرق اسلامی و با ایجاد فرقه‌ها و گروهک‌های افراطی و تکفیری امثال وهابیت و داعش و شیعه لندنی به اهداف شوم خود نزدیک شدند.

استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه با معرفی کتاب مزدوران انگلیسی و سایت‌های معتبر، خاطرنشان کرد: از طلاب می‌خواهیم تا با نحوه فرقه سازی و اختلاف افکنی دشمنان آشنا شده تا بتوانند در مواقع لزوم از اختلاف افکنی‌های دشمنان جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: با الگوگیری از پیامبر خوبی‌ها ما نیز تمرین مهربانی و مهرورزی داشته باشیم و مصداق آیه قرآن اَشدّاء علی کفّار و رُحماءُ بینَهم باشیم.

جلسه با مولودی خوانی خانم صوفی به پایان رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha