دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهاباد

حوزه / مسئول مرکز بزرگ اسلامی مهاباد گفت: با تلاش علما و روحانیون مذاهب و ادیان، همه اقوام و ادیان در کشور با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنند و تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین باقری امروز در همایش طلایه داران منادیان وحدت که در سالن اجتماعات مرکز اسلامی اهل سنت مهاباد برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت یادگار امام راحل است.

وی افزود: با تلاش علما و روحانیون مذاهب و ادیان، همه اقوام و ادیان در کشور با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنند و تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی مهاباد تصریح کرد: در شهرستان مهاباد بیش از ۲۵۰ روحانی اهل سنت مشغول تبلیغ هستند و در صحنه‌های مختلف نیز وفاداری خود را به نظام نشان داده‌اند و در پیوند بین مردم و نظام نقش اساسی داشتند.

وی عنوان کرد: در اغتشاشات سال گذشته روحانیت مهاباد با روشنگری و تبیین، مقابل توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادند و مقاومت کردند.

وحدت اقوام و مذاهب در کشور عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

در ادامه این جلسه حسن عباسی فرماندار مهاباد، با بیان اینکه روحانیت شیعه و اهل سنت سرمایه بزرگ و مهمی برای مردم و نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: قرآن و پیامبر، مهم‌ترین عامل وحدت امت اسلامی هستند و مسلمانان باید از این دو مسئله در جهت همدلی و وحدت استفاده کنند، بر اساس فرمایشات قرآن، مهم‌ترین رسالت پیامبر(ص)، مودت و همدلی بین امت بود و بعد از نبی اکرم(ص) این مسئله توسط اهل بیت ادامه پیدا کرد.

وی یادآور شد: برقراری وحدت یکی از مهم‌ترین اهداف امام خمینی(ره) بود و همین وحدت موجب پیروزی‌های انقلاب اسلامی شد و بعد از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب این راهبرد را ادامه دادند و هر کسی بخواهد ارزش‌های شیعه و یا اهل سنت را زیر سوال ببرد در جهت کمک به دشمن حرکت می‌کند.

فرماندار مهاباد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن لحظه‌ای ساکت نبوده و برنامه‌های خود را علیه انقلاب و مردم به‌کار گرفت، اما همه آن توطئه‌ها ناکام ماند و لذا دشمن وحدت را که عامل پیروزی انقلاب بود نشانه گرفته و باید از این جهت مراقب باشیم.

وی تأکید کرد: امروز در انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلفی خدمت انجام می‌شود و لازم است روحانیت شیعه و اهل سنت ضمن تبیین این مسئله، مسئولین را در کمک و خدمت به مردم یاری کنند و اجازه ندهند دشمن با ایجاد ناهجناری‌ها اهدافش را پیش ببرد.

عباسی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از بین بردن ارزش‌های اسلامی در جامعه اسلامی است و جامعه امروز اسلامی مدیون روشنگری و تبیین روحانیت است و لذا باید روحانیت بیش از پیش جلوی نفوذ دشمن برای تاثیرگذاری فرهنگی را بگیرند.

فرماندار مهاباد بیان کرد: در دولت سیزدهم کمک به مساجد و فرهنگ جزو برنامه‌ها بوده و باید مساجدی که دارای موقوفات فراوان هستند به دیگر مساجد هم کمک کنند.

وحدت اقوام و مذاهب در کشور عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

ماموستا سعید اشکوتی نیز در ادامه این جلسه گفت: اگر به روش نبی مکرم اسلام عمل کنیم مشکلات جامعه حل خواهد شد و البته این مسئله باید از مرحله شعار خارج شده و در مرحله عمل اجرایی شود و در مدینه اوس و خزرج سال‌ها با هم درگیر جنگ بودند، اما وقتی به منویات نبی اکرم عمل کردند مشکلاتشان حل شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند نبی مکرم اسلام را پیامبر رحمت معرفی می‌کند، اظهار کرد: رحمت با تفرقه سازگاری ندارد و یکی از مهم‌ترین دلیل وجود تفرقه در برخی ممالک اسلامی این است که ما به روش پیامبر عمل نکردیم.

عضو هیات افتای شهرستان مهاباد خاطرنشان کرد: تبعیت از پیامبر(ص) با شعار محقق نمی‌شود و باید در مرحله این مسئله نشان داده شود و ایمان ما زمانی کامل خواهد شد که نبی اکرم را دوست داشته باشیم و از ایشان تبعیت کنیم، وقتی می‌توانیم ادعای محبت نبی اکرم را داشته باشیم که به سنت ایشان عمل کنیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha