شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار نماینده آیت الله العظمی سیستانی با علمای اسلامی و مسیحی کشورهای مختلف

حوزه/ شخصیتهای شرکت کننده در همایش «گفت‌وگو و انسان‌سازی» با حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تولیت شرعی آستان حسینی دیدار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و تولیت شرعی حرم امام حسین (ع) با شخصیت‌های اسلامی و مسیحی شرکت کننده در همایش «گفت‌وگو و انسان‌سازی» که با حمایت آستان حسینی در نجف اشرف برگزار شد دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احسان صالح الحکیم مدیر بنیاد «گفت‌وگو و انسان‌سازی» در این دیدار گفت: ما این همایش را با شعار «آزادی اندیشه و همزیستی» برگزار کردیم و گروهی از علمای مسلمان و مسیحی را از کشورهای مختلف به آن دعوت کردیم و شاید برای اولین بار از علمای الازهر، دانشگاه زیتونه تونس، دانشگاه لبنان، گروهی از علمای دینی مسیحی که نماینده گرایش‌های متعدد هستند مانند نماینده واتیکان، یکی از مشاوران مسیحی سوریه و شخصیت‌های مهم دیگری مانند مکاریوس قلومی که نماینده مهم‌ترین کلیسای دمشق است در این همایش حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین از دانشگاه‌های مختلف عراق از کردستان تا بصره از فرقه‌های مختلف در این همایش حاضر بودند که هدف آن ترویج مفهوم همزیستی مسالمت آمیز بین اعضای جوامع مذاهب مختلف بود. این همایش شامل شش جلسه بود که هر جلسه در مورد یک محور خاص صحبت می‌کرد که باعث غنای فکری برای شرکت کنندگان شد.

مدیر بنیاد «گفت‌وگو و انسان سازی» با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف همایش، اطلاع رسانی به حاضران در مورد عراق و عراقی‌ها و میزان همزیستی مسالمت آمیز آنها در جامعه بود، اظهار داشت: واکنش شرکت‌کنندگان تعجب و حیرت بود زیرا رسانه‌ها تصاویر منفی از عراق منتقل کرده‌اند در حالی که آنها با حضور در عراق و مشاهده همزیستی برادرانه و ملی در میان شهروندان و عدم تبعیض، سخاوت، جوانمردی و مهمان‌نوازی عراقی را احساس کردند و این نتیجه مهمی است که به کشورهای خود منتقل خواهند کرد.

او اضافه کرد: علاوه بر آن، حضور یافتن آنها در عراق باعث افزایش همزیستی در عراق می‌شود چرا که این کشور شامل فرقه‌ها و مذاهب مختلف است و این گونه همایش‌ها باعث می‌شود در مورد مسائل مشترک فکری و اخلاقی صحبت کنیم و از اختلافات فکری دوری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha