شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اگر نتوانستیم پیشگیری کنیم باید برخورد قاطع داشته باشیم، گفت: این برخورد با کسانی که در نظام مسئولیتی، دچار فساد شدند، شدیدتر باید باشد، زیرا علاوه بر بدبین شدن مردم به نظام و دستگاه و آن فرد، این فساد به افراد دیگر نیز سرایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امشب در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، با اشاره به توانمندی مسئولان این استان، اظهار داشت: بسیاری از مسائل استان طی سال‌های اخیر به‌خصوص سال‌های بعد از انقلاب و دو سال دولت سیزدهم، سال به سال بهتر شده و به اقتصاد کشور کمک کرده و کارهای بزرگ انجام شده است.

وی با بیان این‌که برخی از مسئولان‌ این استان از لحاظ فنی در سطح بالای کشور نقش دارند، اظهار کرد: امروز در نشست‌های مختلف حضور یافتم که تمامی این نشست‌ها به انسان یک دید و شناخت دیگری می‌دهد، وقتی صحبت‌های مدیران و مردم را از نزدیک می‌شنویم، متفاوت از حالتی است که در یک اتاق نشسته و در سیستم گزارش دریافت می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این سفرها برایم برکاتی داشته و برای خودم بسیار مفید بوده و دیدگاه و آگاهی من را بالاتر می‌برد.

وی گفت: اگر نمایندگان، مسئولان‌ و مدیران استان با تحقیق و همدلی بر روی تمامی ظرفیت‌های استان متمرکز شوند، می‌توانند نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: اینکه امروز در جلسات مختلف از فعالیت‌های مطلوب دادگستری و رئیس کل دادگستری استان شنیدم و گفته شد رئیس دادگستری استان مشکلات مردم را شنیده و آن‌ها را در حد توان حل می‌کند، خوشحال شدم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه قانون داریم ولی اجرا نمی‌شود، یادآور شد: از مسئولان خواهشمندیم اگر قوانینی داریم ولی اجرا نمی‌شود، به ما اطلاع دهند، یکی از وظایف بازرسی کشور نظارت بر این موارد است.

وی با تأکید بر اینکه در برخورد با مردم و تکریم ارباب رجوع گاه برخورد ما از حکم صادره تأثیر بیشتری دارد، گفت: گاه حکمی صادر می‌کنیم و به نفع طرف است ولی پس از دریافت حکم، فرد با نارضایتی و با حرف تند می‌رود و گاه نیز یک فرد که حکم به نفعش نمی‌دهند اما با خوشرویی با او صحبت می‌کنند، دعای خیر می‌کند و می‌گوید حکم به نفع من ندادند اما به حرف‌هایم گوش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، تصریح کرد: اگر خدای نکرده فسادی در دستگاه حکومتی باشد و فساد در آن لانه کند، قطعا مضر است و باید بیشتر توجه کنیم و برای جلوگیری از آن وقت بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه اگر نتوانستیم پیشگیری کنیم باید برخورد قاطع داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این برخورد با کسانی که در نظام مسئولیتی دچار فساد شدند، شدیدتر باید باشد، زیرا علاوه بر بدبین شدن مردم به نظام و دستگاه و آن فرد، این فساد به افراد دیگر نیز سرایت می‌کند.

رئیس قوه قضائیه در خصوص وضعیت موقوفات املاک صوفیان نیز اظهار کرد: بحث اوقاف را در نقاط مختلف کشور داریم، در حال بررسی وضعیت موقوفات صوفیان هستیم و رییس دادگستری استان نیز درخواست رسیدگی مجدد داده که به احتمال قوی پذیرفته خواهد شد، این مسئله ممکن است فقط با این حکم حقوقی تمام نشود و چه بسا باز هم نیاز به کارهای هماهنگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مطرح کرد: انتقال زندان تبریز را به شدت پیگیر هستیم و نمایندگان هم کمک کردند و این موضوع در لایحه امسال و مولدسازی هم آمده است، ما نیز نهایت تلاشمان را می‌کنیم، البته مجموعه استان نیز باید در بحث جانمایی و ساخت زندان جدید حتما کمک کنند و هم از پیشنهاد دیگر موارد انتقال زندان در سایر شهرهای استان نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha