سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست

حوزه/ نشست پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان بندر ترکمن برگزار شد. در این نشست که به همت مرکز اسلامی گلستان در محل سالن همایش های اداره آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار گردید، حجت الاسلام مسلمی معاون پژوهش جامعه المصطفی نمایندگی گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی در این نشست با گرامیداشت هفته وحدت ، به تبیین  تاثیر خدمات  انقلاب اسلامی و شهداء بر اتحاد امت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اسلام دین جامع و کامل است و انسان موجودی اجتماعی خلق شده و از عوامل موثر در رشد جامعه و رسیدن به مدینه فاضله، داشتن اتحاد، همبستگی و همگرایی بین افراد این اجتماع است.

حجت الاسلام مسلمی، مادی گرایی ، خود برتر بینی، مقابله نبرد ذهنی و عقیده و غافل شدن از دشمن مشترک را از جمله موانع وحدت دانست و ابراز داشت : انقلاب اسلامی منادی وحدت و همبستگی بوده و این مهم را در آغاز انقلاب و هم در جنگ تحمیلی ۸ ساله ثابت کرد. لذا از بین شهدای استان ۶۰۰ عزیز از اهل سنت بوده اند.

معاون پژوهش نمایندگی گلستان افزود : جمهوری اسلامی داعیه وحدت دارد و در مقام عمل هم ثابت کرده است و هدف از تشکیل حکومت، یک حکمرانی مستقل و منفصل از حکومت اصیل و ناب محمدی نیست، بلکه انقلاب اسلامی ما مقدمه ساز یک حکومت جهانی در آخر الزمان است که به فرموده قرآن محقق خواهد شد (لیظهره علی الدّین کلّه و لو کره المشرکون).

حجت الاسلام مسلمی در ادامه تصریح کرد: منظور از وحدت ، تجمیع یا حذف هیچ کدام از مذاهب نیست بلکه هدف عالی و غایی از وحدت در دو بعد است؛ نخست وحدت در بعد سیاسی و اجتماعی که همان شناخت دشمن مشترک همه ما مسلمانان (آمریکا و اسرائیل) است که با تمام توان و با هر مذهب و ملیت و نژاد و زبانی باید در مقابل این دشمن متحد شد. دوم وحدت در بعد علمی و فرهنگی ،یعنی تقریب بین مذاهب.

وی در پایان در خصوص آثار و نتایج مثبت و ایجابی وحدت عنوان کرد: افزایش عزت ، قدرت، کرامت و رحمت بین مسلمانان در کل جهان، بالندگی و پویایی کشورهای اسلامی در مقابل هرگونه سستی و ضعف ، نفی سلطه بیگانگان و دشمنان و  نزول الطاف کثیر خداوندی به جماعت مسلمانان از آثار و نتایج مثبت و ایجابی وحدت است.

نشست پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی برگزار شد + عکس

نشست پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی برگزار شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha