یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
12

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: پلیس در جمهوری اسلامی ایران نهادی مومن و ارزش‌گرا در ابعاد مذهبی و ملی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان، ضمن تبریک آغاز هفته نیروی انتظامی، به تفاوت جایگاه پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر کشورها اشاره کرد و افزود: پلیس در جمهوری اسلامی ایران در مقام سربازی برای نایب امام زمان (عج) قرار دارد و نهادی مومن، معتقد و ارزش‌گرا در ابعاد مذهبی و البته ملی است.

وی با یادآوری توصیفات امیرالمؤمنین علی (ع) از لشکریان خدا در نامه به مالک اشتر گفت: امام علی (ع) در این نامه یکی از اقشار موثر جامعه را «جنود» می‌دانند و می‌فرمایند لشکریان خدا، دژ و پناهگاهی محکم برای مردم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی حضور مستمر نیروهای انتظامی در بخش‌های مختلف را عامل ایجاد اطمینان و امنیت عمومی دانست و اظهار کرد: امام علی (ع) نیروهای انتظامی را زینت‌بخش امام جامعه مسلمین و مایه عزت دین خدا عنوان کرده‌اند.

امام جمعه سمنان عملکرد نیروی انتظامی را افتخارآفرین و بی‌نظیر دانست و گفت: امروز حتی عناصر فراری رژیم سابق نیز اقتدار و توانمندی نیروی انتظامی در حفظ و حراست از امنیت ملی را تحسین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: کار نیروهای انتظامی اگر به نیت رضایت خداوند و عزت دین انجام شود عبادت محسوب می‌شود و به عنوان یک عمل صالح در پرونده اعمال این عزیزان ثبت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) فرمود «ثَلاثَةُ أشیٰاءَ یَحتٰاجُ النّٰاسُ إلَیهٰا: الأمنُ وَ العَدلُ وَ الخِصبُ» مردم به سه امر نیاز دارند: امنیت، عدالت و رفاه.

وی امنیت را یکی از دستاوردهای انکارناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند امنیت عمومی را با تبلیغات و طراحی های گسترده، خدشه‌دار کند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه «افغانستانی هراسی» جدیدترین توطئه دشمن برای تضعیف امنیت عمومی است افزود: رسول اکرم (ص) می‌فرماید آن وطنی ارزشمند است که از امنیت برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: بسیاری از مهاجران افغان با وجود شرایط مالی مناسب در شهر و دیار خود، به دلیل نبود امنیت در افغانستان به ایران یا سایر کشورها پناهنده شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی وجود امنیت را لازمه گردش کارها در بخش‌های مختلف کشور دانست و گفت: شرایط عمومی امنیت در استان سمنان مطلوب است اما باید با موارد معدودی که امنیت مردم را تهدید می‌کنند برخورد شود.

وی با تاکید بر هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در موضوعات مختلف بویژه مساله عفاف و حجاب اظهار کرد: نقش نیروی انتظامی در ایجاد و حفظ امنیت و ایجاد رضایتمندی در بین مردم، بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه سمنان پیگیری مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان نیروی انتظامی را وظیفه مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی انتظامی، اقتدار نظام و ملت و مایه خرسندی دوستداران انقلاب است.

در ابتدای این دیدار سردار «جلیل موقوفه‌ای» فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن خیر مقدم به نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان، به تشریح دستاوردها و اقدامات فراجا در استان طی یکسال اخیر پرداخت.

سردار موقوفه‌ای با بیان اینکه «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» شعار هفته فراجا در سال ۱۴۰۲ است، تاکید کرد: پلیس با تمام توان برای تامین امنیت جامعه تلاش می‌کند.

پلیس در جمهوری اسلامی ایران نهادی مومن و ارزش‌گرا در ابعاد مذهبی و ملی است

پلیس در جمهوری اسلامی ایران نهادی مومن و ارزش‌گرا در ابعاد مذهبی و ملی است

پلیس در جمهوری اسلامی ایران نهادی مومن و ارزش‌گرا در ابعاد مذهبی و ملی است

پلیس در جمهوری اسلامی ایران نهادی مومن و ارزش‌گرا در ابعاد مذهبی و ملی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha