دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / اقامه نماز جمعه 14 مهر همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با بیان اینکه ناکارآمدی در مسئولان این نیست که مدیری اختلاس کند، اظهار کرد: مدیری که اختلاس می‌کند فاسد و فاسق است، اما ناکارآمدی مسئول آن است که برای انجام ندادن کار و رفع مشکل مردم، بهانه بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: در خطبه دوم که خطبه سیاسی است، سیاسیون و متولیان کار در جامعه و در رأس همه آنها خودم را به رعایت تقوا دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرمودند، به کسی که تقوای الهی را رعایت کند قدرت تشخیص خواهیم داد، گفت: کسی که در هر رده‌ای متولی است، اگر تقوای الهی را رعایت کند به این تشخیص می‌رسد که کدام کار خدمت است یا خدمت نیست و لذا امیدواریم همه به این قدرت دست پیدا کنیم، خصوصا در عرصه سیاسی که انسان نباید فریب بخورد.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی برخی به‌دنبال منافع خود هستند، یادآور شد: این وعده الهی است که اگر تقوا داشته باشید، حقایق را می‌توانید تشخصی دهید.

وی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ سیاسی مشاهده می‌کنیم که امامین انقلاب قدرت بالایی در تشخیص حقایق داشتند، اظهار کرد: این توان تشخیص ولایت فقیه در برخی از عرصه‌های اجتماعی و فتنه‌ها، محصول تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مردم نیازمند سه چیز هستند، خاطرنشان کرد: امنیت، عدالت و رفاه اقتصادی ضرورت زندگی اجتماعی مردم است که متولیان باید هر سه آن را در جامعه تأمین کنند.

اقتدار فراجا موجب آرامش در جامعه و حفظ حریم قانون است

وی با تأکید بر اینکه فرقی ندارد در چه جامعه‌ای فرد زندگی می‌کند، بلکه این سه موضوع نیازمند اساسی انسان است، گفت: اینکه امنیت به‌عنوان اولین نیاز انسان مطرح شده، به این موضوع تأکید دارد که اگر امنیت در جامعه‌ای نباشد، عدالت و رفاه‌ اقتصادی نیز محقق نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع) مبنی بر اینکه بدترین کشورها و جامعه‌ها، جامعه‌ای است که در آن امنیت وجود نداشته باشد، گفت: امروز در نظام اسلامی امنیت در سطح بالایی احراز شده و این نعمت بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن شبانه روز برای برهم زدن امنیت کشور تلاش می‌کند، اظهار کرد: امنیت امروز کشور مرهون تلاش‌های شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تبریک هفته انتظامی، خاطرنشان کرد: اقتدار فراجا موجب آرامش در جامعه و حفظ حریم قانون است و هر کس به هر شکل بخواهد این اقتدار را از بین ببرد، به نظم عمومی جامعه خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای نیازمند نظم است، گفت: هر جامعه‌ای متشکل از افراد با سلایق مختلف می‌باشد و ممکن است این افراد قانون‌هایی را قبول نداشته باشند، اما اگر هر کس هر قانونی را قبول نداشته باشد به آن عمل نکند، جامعه نظم خود را از دست می‌دهد، بنابراین قانون باید محور قرار گیرد.

در حکومت اسلامی پذیرفته نیست مسئول تنها بگوید مأمورم و معذور

امام جمعه همدان، آگاهی مردم از قانون را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اگر مردم نسبت به قانون آگاهی داشته باشند، می‌توانند حق خودشان را احقاق کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان در کشور اسلامی نیز باید نسبت به وظایف قانونی خود آگاه باشند، اظهار کرد: وقتی فردی مسئولیتی را می‌پذیرد باید نسبت به وظایف قانونی خود آگاه باشد و عدم این آگاهی قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در حکومت اسلامی مسئول نباید تنها بگوید مأمورم و معذور، گفت: قانون برای اجرای عدالت در جامعه است، اما قانون به تنهایی محقق کننده عدالت نیست و این وظیفه مدیر اجرایی است که به کمک قانون مشکلات مردم را حل کند.

معنا ندارد مردم سال‌ها با مشکلی روبرو باشند و مسئول تنها بگوید کار غیر قانونی است و مردم باید مشکل را تحمل کنند

وی با اشاره به اینکه اگر جایی قانون مشکل دارد و منافع مردم تامین نمی‌شود، این مسئول است که باید قانون را اصلاح کند، یادآور شد: قانون نوشته شده تا اخلاق و عدالت حفظ شود و برای رفع مشکلات این وظیفه مسئول است تا راهکار قانونی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار کرد: معنا ندارد مردم سال‌ها با مشکلی روبرو باشند و از مسئولان این جواب را بشنوند که یا این کار غیر قانونی است و یا برای کار قانونی بودجه‌ای وجود ندارد و مردم باید مشکل را تحمل کنند، اگر به این نحو است پس آن مسئول چه وظیفه‌ای در برابر حل مشکلات مردم دارد؟

وی با تأکید بر اینکه هیچکس نباید دعوت به قانون گریزی کند، خاطرنشان کرد: در حکومت اسلامی مسئولان مبتنی بر قانون باید مشکلات مردم را حل کنند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه ناکارآمدی در مسئولان این نیست که مدیری اختلاس کند، اظهار کرد: مدیری که اختلاس می‌کند فاسد و فاسق است، اما ناکارآمدی مسئول آن است که برای انجام ندادن کار و رفع مشکل مردم، بهانه بیاورد.

وزیر آموزش و پرورش وضعیت مدیریت استان را مشخص کند

وی در ادامه خطبه‌های این هفته همدان، با اشاره به اینکه دو هفته از آغاز سال تحصیلی گذشته اما با وجود آنکه دو هفته پیش در خطبه‌ نماز جمعه تذکر دادیم، بازهم وضعیت مدیریت آموزش و پرورش استان مشخص نیست، گفت: متاسفانه احساس می‌کنیم برخی افراد درک صحیحی از نظام تعلیم تربیت و آینده فرزندان ندارند.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان می‌طلبد تا وزارت خانه و وزیر آموزش و پرورش شخص متخصص و متعهدی را فارغ از جریانات سیاسی به عنوان مدیر کل معرفی کند.

وی با تأکید براینکه مسئله تریت دانش آموزان بسیار مهم است، یادآور شد: در سال گذشته با برخی مشکلات روبرو بودیم که مرتبط با نظام تعلیم و تربیت بود و لذا لازم است وزیر آموزش و پرورش هر چه سریعتر این مشکل را حل کند.

وی همچنین با اشاره برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در هفته جاری، خاطرنشان کرد: این هفته نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان نیز برپا خواهد شد و خوب است تا والدین و مدیران آموزش و پرورش فرزندان و دانش آموزان را به این نمایشگاه بیاورند و معارف دوران دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha