شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای اسلامی و مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند، دشمنان مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که نسبت به آنها قلدری داشته و ثروت آنها را به یغما ببرند نمی توانند کاری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند "بسیارند انسان‌هایی که خداوند به آنها نعمت بخشیده اما همین نعمت‌ها باعث گمراهی آنها شده است".

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گاهی اوقات انسان در سختی‌ها هدایت می‌شود، گفت: اینکه اگر انسان احساس کند نعمت‌ها، برکات، رفاه و آسایش باعث می‌شود که یک جامعه‌ای در مسیر معنویت، اخلاق و عدالت حرکت کند، همچنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد منحرف در ناز و نعمت زندگی می‌کنند و پیامبران الهی که آمدند و مردم را به معنویت، اخلاق، عدالت و خداپرستی توصیه کردند، نخستین افرادی که به جبهه انبیا ملحق می‌شدند و از آنها پیروی می‌کردند، از طبقه مستمند، فقیر و پابرهنگان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه وقتی رفاه و آسایش بالا می‌رود بسیاری نمی‌توانند خود را حفظ کنند، افزود: انسان‌هایی که در شرایط سخت و دشوار زندگی می‌کنند، در مسیر حق قرار می‌گیرند.

امام جمعه یاسوج، با تأکید بر اینکه برخی به جای اینکه به طرف خدا بروند به طرف نعمت‌های خدا در حرکت هستند، بیان کرد: مستی، نعمت، قدرت، رفاه و آسایش زندگی دنیایی باعث بیهوشی، بی‌خردی و بی‌عقلی برخی می‌شود تا حقیقت را نتوانند به درستی درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد ساعت‌ها در نشست‌های لهو و لعب حضور دارند ولی حاضر نیستند ۱۰ دقیقه برای نماز و واجبات زمان صرف کنند که این ناشی از غفلت و خواب انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه مرگ آغازی برای زندگی انسان و دنیا ایستگاه پایانی زندگی نیست، اظهار کرد: خداوند خالق و مالک عالم بوده و همه به سوی پروردگار باز می‌گردند.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: ما برای همه امورات دنیا تلاش می‌کنیم ولی برای زندگی جاودانه و ابدی فعالیتی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهشت نعمت پایدار خداوند است و هیچ گاه از بین نمی‌رود، گفت: انسان باید به یاد قبر، برزخ و آخرت باشد، زیرا راه فراری از مرگ وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: باید راه سعادت را بدانیم و شکرگزار باشیم که در مسیر خدا، اسلام و قرآن قرار داریم.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌ها از تلاش دامپزشکی استان تقدیر کرد و ادامه داد: دام و کشاورزی در زمینه تولید و اشتغال یک فرصت و ظرفیت محسوب می‌شود، به‌ویژه در استان ما که در گذشته و بخشی نیز امروز به کار دامداری مشغول هستند.

وی بیان کرد: سلامت محصولات دامداری و کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که وقتی مردم در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند، دام و محصولات آنها محفوظ باشد و از بین نرود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، روز روستا و عشایر را یادآور شد و اظهار کرد: این اقشار جز زحمتکشان و تولید کنندگان هستند، ولی زندگی شهرنشینی مصرف گرایی است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی، دامی، کار و تلاش مربوط به قشر روستایی و عشایری بوده و باید مسیرهای کار و تلاش برای آنها باز باشد.

وی ادامه داد: به برکت نظام و انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌شود و زندگی عشایری و روستایی نیز مملو از آسایش و آرامش است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: تنوع در زندگی، شغل و فعالیت در مناطق روستایی و عشایری وجود داشته، ولی مناطق شهری آرامش خاصی نداشته و مصرف‌گرا هستند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: روستاییان و عشایر ضمن توجه به مسئله دامداری و کشاورزی، بستر کار و تلاش را برای خود در این مناطق فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت عشایری در استان داریم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده و آنها در زمینه صنایع دستی و تولیدات لبنی و همچنین در زمینه جمع‌آوری گیاهان دارویی فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز جهانی کودک را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: باید فرزندان را به درستی تربیت کرد، زیرا تربیت از سنین کودکی آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خانواده‌ها باید تربیت دینی و اسلامی را در دستور کار داشته باشند و رعایت مسائل شرعی را به فرزندان آموزش دهند.

وی همچنین به روز کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: سیل، زلزله و آتش سوزی در بسیاری از مناطق خسارات جانی و مالی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی اصولی، از این حوادث جلوگیری کرد.

وی ساخت و ساز مهندسی و اصولی سازه‌ها برای کاهش زلزله را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: سیل، زلزله و آتش سوزی زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد و اگر مردم رعایت کنند، زمین برای آنها بهشت می‌شود.

امام جمعه یاسوج به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای اسلامی و مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند، دشمنان مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که نسبت به آنها قلدری داشته و می‌خواهند ثروت آنها را به یغما ببرند، نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی در پایان هفته نیروی انتظامی را به فرزندان انقلاب، اسلام و مردم تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha