شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: باید مساجد را در تراز اسلامی اداره کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان کرمان، در دیدار حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت، اظهار داشت: مساجد از شئون ولایت اند و کسانی که از ولایت اعتبار گرفتند برای ورود به مساجد اولین بحث این است که باید یک ظرفیت بسیار بالایی را به نمایش بگذارند و کار درستی را به خاطر خدا و نظام و ولایت ارائه دهند این باعث پیشرفت و برکت نظام می شود.

امام جمعه کرمان افزود: همانند دوران جنگ و جبهه که گردان و تیپ ها و لشکرها اصلا تابلویی با خود نمی بردند و پیروزی هم اگر اتفاق می‌افتاد سهم خواهی و منیتی نبود باید امروز در خدمت به مساجد باید از سهم خواهی و منیت به دور باشیم.

وی تصریح کرد: همه باید به این بلوغ فکری برسند، هیچ یک از نهادها و متولیان به تنهایی نمی‌توانند عهده دار مسجد شوند، همه باید در کنار هم باشند و سازمان تبلیغات، سپاه، روحانیت و حوزه همه باید در کنار یکدیگر به مسجد خدمت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: مساجد بر عهده متولی خاصی نیست و ابزار و زیرساخت مدیریت در اختیار هر متولی است باید از دیگر ظرفیت‌ها نیز بهره بگیرد.

وی عنوان کرد: متولیان در مساجد می آیند و می روند و آنچه مهم است حل مسائل مربوط به مساجد است، ما در زمینه نیروی انسانی نیاز به تلاش بیشتری داریم، به خصوص اینکه در اداره مسجد با انسان‌ها طرف هستیم.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی با همه پیشرفتی که دارد فاقد خلاقیت است و فقط با داده ها سر و کار دارد اما انسان دارای خلاقیت است و انسان می‌تواند تصمیماتی بگیرد که از تکنولوژی جدید نیز جلوتر باشد.

وی گفت: در مهارت و در تربیت و حوزه مدیریت بحران نیز با انسان مواجه ایم و تجربه و آموزش باید باشد و خودش باید به گونه ای باشد که بتواند بهترین تصمیم را بگیرد البته در یک جاهایی که امکان تصمیم وجود ندارد خدا کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار داشت: باید بتوانیم تعامل خوبی میان مساجد و مدیران و مردم ایجاد کنیم، همان طور که در آموزه های دینی تکبر مورد نکوهش قرار داده است و نباید در ارتباط با همراهی با مسجد و خدمت به آن دچار کبر و غرور باشیم.

وی بیان کرد: باید بتوانیم مساجد را در جهت تربیت، مجهز کنیم و بدانیم با انسان مواجه هستیم در این باره انتظار داریم سازمان تبلیغات کمک میدانی بیشتری در این عرصه داشته باشد و علاوه بر ظرفیت های علمی، مساجد را از نظر میدانی نیز همراهی کند.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: مسجد در نظام جمهوری اسلامی جایگاه مهمی دارد و در پیشگاه خدا از ما سوال می کنند در قبال مسجد، چه اقداماتی انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: مساجد در دست روحانیت است و باید تلاش کنند مساجد را تراز کنند تا تاریخ به خوبی در این باره قضاوت کند، در این راستا باید بر روی مساجد تمرکز بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha