چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
.

حوزه/امام جمعه نظر آباد گفت: نمازجمعه از نظر اجتماعی و سیاسی یک کنگره عظیم هفتگی است و توسعه پایگاه‌های نماز جمعه حاصل تدابیر الهی رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه شهرستان نظرآباد در خطبه نماز جمعه این شهرستان، به روایتی از امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) می‌فرمایند: ثَلاثَةُ اَشْیاءَ یَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَیْها: اَلاَمْنُ و َالْعَدْلُ و َالْخِصْبُ، سه چیز است که همه مردم به آن‌ها نیاز دارند: امنیّت، عدالت و آسایش.

حجت الاسلام محمدی در ادامه از مسئولان شهرستان چهار باغ در طی دوران امامت جمعه خود در این شهرستان تشکر کرد و گفت: از حسن میزبانی ۱۳ساله و بدرقه همراه با عطوفت و مهربانی مردم انقلابی و مسئولان شهرستان چهارباغ تشکر می‌کنم.

وی افزود: تلاش‌ها و خدمات حجت الاسلام موسوی را با تمام وجود ارج می‌نهیم.

امام جمعه نظرآباد به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: نمازجمعه از نظر اجتماعی و سیاسی یک کنگره عظیم هفتگی است و توسعه پایگاه‌های نماز جمعه حاصل تدابیر الهی رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه نظرآباد ادامه داد: ائمه جمعه دو شأن مشخص و در عین‌حال بسیار خطیر و حساس دارند و به‌ لحاظ هر کدام از این دو شأن، مسئولیت‌های عظیمی بر دوش آن‌ها آمده است، این دو شأن عبارت است از: «شأن روحانیت شیعه» و «شأن مسئولیتی و اختصاصی».

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، "هدایت فکری و معنوی"، "هدایت سیاسی" و "خدمات اجتماعی و غم‌خواری و خدمت‌رسانی به‌مردم"، سه کار عمده‌ای است که بر عهده‌ روحانیون است.

حجت الاسلام محمدی، نعمت امنیت که بخشی از آن مدیون زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است را متذکر شد و تصریح کرد: نیروی انتظامی در مسئولیت خود که ایجاد امنیت است، مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است، از این روی ساخت کلانتری در محله سید جمال الدین از مطالبات جدی مردم منطقه است.

وی بر لزوم آمادگی کامل در برابر حوادث و بلایای طبیعی تأکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که کشور ایران بستر وقوع حوادث و بلایای طبیعی است، آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی و کاهش خسارات آن امری ضروری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha