دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ی

حوزه / امام جمعه قمصر ایجاد امنیت را یکی از اصلی‌ترین وظایف حکومت‌ها دانست و گفت: امنیت، تنها جلوگیری از حمله نظامی دشمن نیست، بلکه ایجاد امنیت اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی نیز از اصلی‌ترین وظایف هر حکومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر، به اجرای سنت وقف اشاره کرد و اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی یکی از بهترین راه‌های زنده نگه داشتن نام انسان، وقف است که در اصطلاح قرآنی به آن باقیات صالحات گفته می‌شود.

امام جمعه قمصر با اشاره به آیه ۴۶ سوره مبارکه کهف، "الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا، مال و فرزند زینت زندگی دنیا هستند"، گفت: همین جا یک سوال پیش می‌آید که آیا اینها به درد آخرت ما هم می‌خورد یا نه؟ که پاسخ می‌دهد "وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا"، یعنی آنچه از مال دنیا و فرزندان که در راه خدا باشد نزد پروردگار از نظر ثواب و امید برای شما بهتر است.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه به استناد روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بهترین روش برای ذخیره کردن ثروت برای آخرت وقف است، یادآور شد: "وقف " سنّت حسنه‌ای است که در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام هم آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مترّقی و دقیق مورد استفاده قرار داده است.

امام جمعه قمصر ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: این هفته را به نیروهای خدوم انتظامی سراسر کشور به‌ویژه زحمت کشان کلانتری قمصر که همیشه و در همه برنامه‌ها پای کار نظام و انقلاب و امنیت جامعه هستند، تبریک و خدا قوت عرض می‌کنیم.

حجت الاسلام کتابچی امنیت را یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان دانست و یادآور شد: موضوع امنیت از دیدگاه اسلام، به‌ویژه در تعالیم قرآن کریم بسیار مورد توجه قرار گرفته و ابعاد و انواع آن نیز در این کتاب آسمانی به طور مبسوط و مشروح بیان شده است.

امام جمعه قمصر، ایجاد امنیت را یکی از اصلی‌ترین وظایف حکومت‌ها دانست و اظهار کرد: امنیت، تنها جلوگیری از حمله نظامی دشمن نیست، بلکه ایجاد امنیت اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی نیز از اصلی‌ترین وظایف هر حکومتی است.

حجت الاسلام کتابچی، امنیت پایدار را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمن دائما به دنبال ضربه زدن و از بین بردن امنیت در کشورمان می‌باشد که در برخی زمینه‌ها بسیار موفق بوده در برخی نیز آسیب پذیر نشان داده‌ایم.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه از نظر اقتدار و امنیت نظامی بسیار موفق بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در امنیت اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و خانوادگی مردم به‌ویژه جوانان دچار آسیب شده‌ایم که نیاز به یک همدلی و همکاری اجتماعی در این زمینه داریم.

حجت الاسلام کتابچی، به نقش نهاد نماز جمعه در ایجاد امنیت فرهنگی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: برای امنیت فرهنگی در جامعه نیاز به کمک روحانیت، فعالین فرهنگی، جوانان، خیرین و مسئولین داریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha