یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
کد خبر: 1111602
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
تصاویر/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور جمعی از شخصیت های حوزوی و مردم اهواز برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، آیت الله شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام و المسلمین سید طیب موسوی تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) اهواز و جمعی از مردم شب گذشته در مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه به ذکر و ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده مسئول مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز به بیان تاریخچه تأسیس و گزارشی از فعالیت های این مدرسه پرداخت و گفت: سعی و تلاش ما در مدرسه علمیه امام هادی(ع) همواره این بوده که هیچوقت اسیر گزارشات و رتبه بندی های نشویم و بنده این مطلب را به مدیریت، کادر و اساتید مدرسه ابلاغ کردم که مهم نیست مدرسه ی ما در اهواز و یا استان چه رتبه ای کسب کند آنچه مهم است این است که طلبه چیزی یاد بگیرد و پیشرفت درسی داشته باشد از این رو تمام توجه مسئولین مدرسه به مسائل علمی، اخلاقی و مسئولیت های اجتماعی و سیاسی طلاب است.

وی گفت: با اینکه مدرسه علمیه امام هادی(ع) یک مدرسه فعال در مسائل سیاسی است، ولی به هیچ وجه سیاست زده و جناحی نیست. تنگ نظری ها و اینکه پیروزی اسلام و مسلمین را در این بدانیم که فلان شخص بشود عضو شورای شهر یا نماینده مجلس هیچ وقت در مدرسه ما نبوده است ولی دعوت مردم به مشارکت در انتخابات که رسالت مدارس علمیه است و پیروی از آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری و انتظارات ایشان از مدارس علمیه است همواره مدنظر ما بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: یکی از مدارسی که بهترین ارتباط را با مدیریت حوزه علمیه خوزستان دارد و در رعایت قوانین و مقررات ابلاغی اگر نگویم مدرسه اول ولی قطعا جز سه مدرسه ی اول است مدرسه علمیه امام هادی(ع) است و ما به هیچ وجه اختلاف و تنشی با مدیریت حوزه علمیه خوزستان چه در سابق و چه حال نداشته ایم چرا که آنچه مردم باید از ما و مدارس علمیه ببینند صفا و صمیمیت است.

در بخش دیگر این مراسم آیت الله موسوی جزایری ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام صادق(ع) و عرض تبریک به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می شوند، اظهار داشت: عمامه تاج پیامبر است. تاج پیامبر با تاج محمد رضا شاه که پر از طلا، جواهرات و سنگهای قیمتی بود فرق دارد و تاج ایشان چند متر مختصر پارچه است.

وی افزود: عمامه ای که امشب بر سر طلاب گذاشته می شود همان عمامه پیامبر مکرم اسلام(ص) است و باید قدر آن را بداند چرا که در روز قیامت یکی از آنهایی که می توانند مردم را شفاعت کنند علماء هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، بیان داشت: تأسیس مدرسه علمیه امام هادی(ع) و اداره کردن آن به نحو احسن است و امیدوارم این مدرسه علمیه به لطف خدا همچنان مستمر بوده و طلاب فاضلی که به مرتبه ی اجتهاد می رسند تربیت کند.

وی در پایان از مردم ولایتمدار خوزستان خواست که نسبت به اهل علم خصوصا کسانی که عمامه ی پیامبر مکرم اسلام(ص) را بر سر دارند اهتمام ویژه ای به خرج داده و قدر آنها را بدانند چرا که علماء منشا هدایت مردم هستند.

در پایان این مراسم ۹ نفر از طلاب مدارس علمیه امام هادی(ع) اهواز، امام مهدی(عج) زرگان و امام حسن مجتبی(ع) گتوند ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha