شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیگی

حوزه / حجت الاسلام بیگی از ساخت مرکز ویژه در مرکز تحقیقات نهج البلاغه خبر داد و گفت: کار دیگری که در دستور کار قرار گرفته، ساخت مرکز ویژه‌ای است که امروز این موضوع مورد تصویب قرار گرفت و به‌زودی در اصفهان شاهد ساخت مرکز تحقیقات و آموزش های نهج البلاغه به صورت بین‌المللی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مرکز تحقیقات نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات نهج البلاغه پشتوانه علمی و تحقیقی بسیار قوی و خوبی برای مباحث آموزشی، تبلیغ و ترویج نهج البلاغه می‌تواند باشد، اظهار داشت: امروز در دانشگاه و در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه تشنگی بسیار فراوانی نسبت به نهج البلاغه را شاهد هستیم، اما محتوایی که متناسب با شرایط، افراد و توقعات مختلف جامعه باشد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه لازم است نهج البلاغه فرآوری شود و در یک فرایند برای قشرهای مختلف این کتاب بازآفرینی شود، افزود: امروز در زمینه آموزش و پرورش و کودکان و نوجوانان و آموزش‌های این قشر دچار فقر کتاب، موضوعات فرهنگی و نهج البلاغه‌ای هستیم و این مسئله نیاز به تحقیقات گسترده، متناسب با ساختار و شرایط زمان و مکان دارد.

مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با تشکیل سه گروه، شامل گروه تحقیق و آموزش، گروه ترجمه متون به زبان‌های مختلف و گروه تبلیغ و ترویج در این مرکز، تحقیقات را گسترش دهیم.

حجت الاسلام بیگی همچنین از ساخت مرکز ویژه در مرکز تحقیقات نهج البلاغه خبر داد و گفت: کار دیگری که انجام می‌شود ساخت مرکز ویژه‌ای است که امروز این موضوع مورد تصویب قرار گرفت و به زودی در اصفهان شاهد ساخت مرکز تحقیقات و آموزش‌های نهج البلاغه به صورت بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha