شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب و روحانیون اهواز در حمایت از گروه های مقاومت فلسطین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: معنای عدالت صرفا این نیست که خداوند عادل است و ما باید عادل باشیم و از ظلم بپرهیزیم بلکه واجب است علاوه بر اینکه خودمان ظلم نکنیم، هرجا که ظلم دیدیم در مقابلش بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در تجمع طلاب و روحانیون اهواز که امروز در راستای حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضرین، اظهار داشت: دومین اصل از اصول مکتب تشیع، عدالت است حالا سوالی مطرح می‌شود و آن این است که خداوند صفات کمالیه بسیار زیادی دارد چرا از میان آنها عدالت جز اصول دین شده است؟

وی افزود: در جواب باید گفت که عدالت بسیار مهم است، چرا که معنای عدالت صرفا این نیست که خداوند عادل است و ما باید عادل باشیم و از ظلم بپرهیزیم، بلکه واجب است علاوه بر اینکه خودمان ظلم نکنیم، هرجا که ظلم دیدیم نیز در مقابلش بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، ادامه داد: دفاع از مظلوم یک تکلیف شرعی و واجب الهی است از این رو امام خمینی(ره) وقتی که انقلاب در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید فرموده بودند که این اول کار است و حالت نوبت اسرائیل است، چرا که اسرائیل مظهر ظلم و ظالم در تمام دنیاست و اگر سرتاسر دنیا را بگردید می‌بینید که مصداق بارز ظلم، اسرائیل است.

وی بیان کرد: دلیل اینکه می‌گویم اسرائیل مظهر ظلم و ظالم است این است که وقتی استعمارگرها آمدند و اسرائیل را تشکیل دادند، گفتند که ملت فلسطین باید آواره شود و یهودی‌های صهیونیست جای آنها را بگیرند و گفتند که فلسطینی‌ها باید خانه‌هایشان را با دستان خود خراب کرده و زمین‌ها را جهت ساخت شهرک به یهودیان تحویل دهند و اگر فلسطینیان این کار را نمی‌کردند آنها را جریمه می‌کردند، آنها به این هم اکتفا نکردند و برنامه‌ریزی کردند تا فلسطینیان را قتل عام کنند و کشتار دیر یاسین، صبرا و شتیلا و کفر قاسم نمونه‌هایی از جنایات آنهاست، حالا از شما می‌پرسم در کجای دنیا ظلمی مشابه ظلمی که به فلسطینیان شده پیدا می‌کنید؟

آیت الله موسوی جزایری گفت: برادران مظلوم فلسطینی ما ترسیده بودند و توانی برای مقابله و امیدی برای شکست رژیم صهیونیستی نداشتند تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد و با پیروزی انقلاب روح امیدی در دل فلسطینیان دمیده شد و آنها علیه ظلم ظالمین به پا خواستند.

وی اظهار کرد: در ابتدا فلسطینیان تنها با سنگ در مقابل دشمن تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند تا اینکه سلاح به دست گرفته و توانستند با تفنگ از خود دفاع کنند، در نهایت نیز حاج قاسم سلیمانی سردار دلها برای آن‌ها موشک به ارمغان آورد و طریقه ساخت موشک را به آن‌ها یاد داد و در حال حاضر مجهز به موشک و پهپاد و سلاح‌های پیشرفته هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و یادآور شد: دیروز یک قیام بزرگ که تا به حال سابقه نداشته توسط گروه‌های مقاومت فلسطین انجام شد و آنها به شهرک نشینان رژیم منحوس صهیونیستی هجوم برده و مناطقی را به تصرف درآوردند و در این عملیات توانستند عده زیادی از اسرائیلی‌ها را به درک واصل کرده و تعداد زیادی را اسیر کنند.

وی گفت: الحمدلله در سراسر دنیای مقاومت این پیروزی جشن گرفته شد، ولیکن اینکه در تهران که پایتخت مقاومت است این پیروزی جشن گرفته شد و مردم از فلسطینیان حمایت کردند، کار بسیار بزرگ و عاقلانه‌ای بود و بعد از تهران دیگر استان‌های کشور مانند یزد، کرمان و قم نیز از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: با مشاورتی که با نماینده ولی فقیه در استان و دیگر علمای استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که امشب رأس ساعت ۲۰ تجمعی در بارگاه ملکوتی علی بن مهزیار اهوازی برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حیات امام خمینی(ره) عده‌ای به ایشان اعتراض کرده بودند که شما روز قدس را به‌وجود آوردید تا مردم در آن روز فریاد مرگ بر اسرائیل و اسرائیل نابود است سر بدهند، آیا این فریادها واقعا اسرائیل را نابود می‌کند؟ که امام خمینی(ره) فرموده بودند، بله اسرائیل با همین فریادها نابود می‌شود، اگر همه ملت‌های اسلامی و مردم دنیا دست به دست هم بدهند و در روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل سر بدهند اسرائیل تاب مقاومت نخواهد آورد و از این رو در شرکت و دعوت مردم علی الخصوص جوانان مومن و متدین به این تجمع کوتاهی نکنید.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha