چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر / اولین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان،

حوزه / فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان، گفت: در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی نقش علمای همدانی بسیار برجسته است تا جایی که هسته اول جرقه‌ها و آغاز شعله‌ور شدن پیروزی انقلاب اسلامی از مراسم تشییع پیکر پاک آیت‌الله آخوند همدانی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، شب گذشته در اولین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و دروازه ورود اسلام به ایران است، اظهار داشت: در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی نقش علمای همدانی بسیار برجسته است تا جایی که هسته اول جرقه‌ها و آغاز شعله‌ور شدن پیروزی انقلاب اسلامی از مراسم تشییع پیکر پاک آیت‌الله آخوند همدانی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ مردم همدان پر از رشادت‌ها و ایثارگری‌هاست، گفت: حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ دانش‌آموزان همدانی، جلوگیری از حرکت تانک‌های رژیم پهلوی در شب پیروزی انقلاب اسلامی به سمت تهران، حماسه خونین ۵ آبان کبودراهنگ و حضور هشت ساله در جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور و عملیات‌های بسیاری همچون مرصاد، از افتخارات مردم همدان در عرصه مقابله با استکبار و رژیم طاغوت می‌باشد.

سردار مجیدی افزود: همدان ۸ هزار شهید و ۱۸ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام کرده که از جمله آن ۸۰۰ نفر مردم عادی همدان بودند که در بمباران‌ها به شهادت رسیدند که ۲۰۰ نفر از آنها کودک بودند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۵ تیر ۶۱ نماز جمعه همدان توسط نیروهای عراقی بمباران شد و ۸۰ نفر از نمازگزاران از جمله زن و مرد و کودک و افراد سالخورده به شهادت رسیدند، اظهار کرد: امروز در این مراسم به یاد تمام شهدا هستیم و یادشان را گرامی می‌داریم، البته باید از حبیب حرم و حبیب سپاه نیز یاد کنیم که امروز در این کنگره جای خالی‌اش را احساس می‌کنیم، بزرگ مردی که مردم همدان در مراسم تشییع پیکرش حضوری بی‌نطیر داشتند.

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان، با تأکید بر اینکه در استان همدان همانند سراسر کشور زنان و مردان دوشا دوش یکدیگر در میدان نبرد حضور داشتند، خاطرنشان کرد: امروز باید یاد کنیم از خواهر دباغ اولین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) که خدمات ارزشمندی برای اسلام و انقلاب داشت و باید به حق از او به عنوان سمیه انقلاب یاد کرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های دومین کنگره ۸ هزار شهید استان پرداخت و گفت: از سال ۱۴۰۰ فعالیت اجرایی این کنگره ملی آغاز و در این راستا برنامه‌هایی به یاد شهدای همدان در دستور کار قرار گرفت، که از جمله آن سرکشی از خانواده ۸ هزار شهید استان با اعطای نشان سرو و برگزاری ۴ هزار یادواره شهید در سطح استان بود.

سردار مجیدی با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی در این دوره، استفاده از هنر برای ترویج و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان بود، اظهار کرد: چاپ و نشر ۵۳ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس و برگزاری نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۵ شب با استقبال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردمی از برنامه‌های برجسته این کنگره بود و در ادامه نیز برنامه‌ریزی‌ها جهت تهیه و تولید فیلم شهید همدانی و شهید قهاری سعید در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در قالب این کنگره و به یاد شهدای استان، ساخت ۸۰۰ مسکن محرومین، توزیع ۸۰۰ هزار بسته معیشتی، ارائه ۱۱ هزار و ۲۰۰ خدمات درمانی و آبرسانی به روستاها انجام شد.

فرمانده سپاه‌انصارالحسین(ع) همدان، با اشاره به اینکه همزمان با کنگره ملی هشت هزار شهید استان، دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر برپا شده است، خاطرنشان کرد: امروز باید از مردم دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان و به‌ویژه خانواده شهدا برای حضور در این مراسم و همراهی در برنامه‌های کنگره تشکر کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha