یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشانی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: طلبه در کنار درس خواندن ضمن رعایت مسائل معنوی، همچون نماز اول وقت خصوصا نماز جماعت صبح را فراموش نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشانی(ره)، بر لزوم بهره برداری طلاب از صفات اخلاقی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند، زیرکی، کیض، محاسبه کردن اعمال هر روز و تلاش برای خدا مهمترین ویژگی‌های مؤمن است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به تفاوت اختیارات دولتمردان انقلاب اسلامی ایران با حکومت خاندان پهلوی در مقابل استکبار اشاره کرد و گفت: در حالی که محمد رضا پهلوی اختیار به پرواز در آوردن حتی یک هواپیمای نظامی خودش را بدون اجازه آمریکا نداشت، اما امام راحل به کمک علمای بزرگ و مجاهد کشورمان از جمله آیت الله مدنی کاشانی(ره) توانستند با پیروزی انقلاب دست مستکبرین را برای همیشه از کشورمان کوتاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه براساس فرمایش رهبری سخت افزار حضرت امام(ره) درسال ۴۲ برای قیام علیه رژیم ستم شاهی یک خودکار، چندین برگ کاغذ و یک ضبط بود، اظهار کرد: نرم افزار این حرکت نیز قلب امام راحل بود که به خداوند ایمان داشت.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه به لطف خدای متعال امروز رهبر معظم انقلاب به‌عنوان برجسته‌ترین شاگرد امام جا پای ایشان گذاشته‌اند، گفت: زمانی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند چالش ما یک زمانی این بود که با تعطیلی سفارت اسرائیل در تهران سفارت فلسطین را به جایش فعال کنیم، ولی چالش امروز ما نفوذ منقطه‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه طلاب با خوب درس خواندن ملا بشوند، خاطرنشان کرد: طلبه قبل از استاد باید پیش مطالعه داشته باشد و با حضور ذهن، نشاط، توسل و خواندن دو رکعت نماز استغاثه و دعای امام زمان(عج) وارد درس شود.

وی تصریح کرد: طلبه در کنار درس خواندن ضمن رعایت مسائل معنوی همچون نماز اول وقت خصوصا نماز جماعت صبح را فراموش نکند.

امام جمعه کاشان، بر لزوم بصیرت افزایی طلاب تأکید کرد و یادآور شد: از اساتید حوزه درخواست می‌کنم در لابلای درس‌های مختلف تفسیر، عقاید، فقه و اصول، نکات اخلاقی را نیز به جوانان متذکر شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha