دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خمین

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن علمی مهدویت قم گفت: هنر شیاطین، دمیدن در نفس و تهییج شهوات است که به مرور عقل دفن می‌شود و کم کم انسان تبدیل به عمر سعد، شمر و صدام می‌شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست علمی-پژوهشی "مهدویت و نقش زنان در فتنه‌های آخر الزمان" با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمود اباذری عضو هیئت مدیره انجمن علمی مهدویت قم و جمعی از اساتید، دانش آموختگان و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه هاجر خمین برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری اظهار داشت: دعای سلامتی امام زمان(عج) در دو کتاب اربعه کافی و التهذیب شیخ طوسی ذکر شده و در خواندن این دعا تأکید فراوان شده است.

وی گفت: دوره آخرالزمان که در آن قرار داریم ویژگی‌های متفاوتی دارد، از جمله اینکه دین داری در این دوره سخت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری یادآور شد: از علامات ظهور در آخرالزمان توجه به جسم، نفس، شهوانیات و غلبه پیدا کردن جسم به معنویات است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی مهدویت قم، تصریح کرد: انسان دو بُعد عقل و نفس دارد که عقل کمال‌گراست و نفس لذت‌گراست، بین این دو از ابتدا جنگ و درگیری بوده، عقل و نفس لشکریانی دارند، اگر عقل با لشگریانش بر نفس غلبه کند به اعلی علیین می‌رسند و اگر برعکس شد، از حیوان هم پَست‌تر می‌شود.

وی با توجه به آیه شریفه "جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ"، خاطرنشان کرد: این آیه به قیام حضرت مهدی(عج) تفسیر شده، قیام مهدی(عج) از روشن‌ترین مصادیق آن است که نتیجه‌اش پیروزی نهائی حق بر باطل در سراسر جهان می‌باشد.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره زخرف آیه ۵۴ می‌فرماید: فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ إِنَّهُمْ کانُوا قَوْماً فاسِقِینَ، پس فرعون قوم خود را سبک شمرد و آنان او را اطاعت کردند زیرا آنان قومی فاسق بودند، هنر شیاطین دمیدن در نفس و تهییج شهوات است که به مرور عقل دفن می‌شود و کم کم انسان تبدیل به عمر سعد، شمر و صدام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری تأکید کرد: جنگ تحمیلی یک معجزه به تمام معنا بود و کل دنیا پشت این جنگ قرار داشت، ولی زنان حامی و پشتیبان اصلی پیروزی جنگ بودند.

وی یادآور شد: دشمن سال‌ها کارکرد و نگذاشت ارزش‌های ناب به جوانان و نوجوانان منتقل شود و در آخر پروژه زن، زندگی، آزادی را پیاده کرد.

وی خاطرنشان کرد : عمده یاران دجال، زنان هستند، جنس فتنه‌های آخرالزمان از جنس زنان است و پاد زهرش هم جنس زن را می‌خواهد، زنان در آخرالزمان بزرگ‌ترین نقش را می‌توانند برای آماده سازی زمینه ظهور ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری اظهار کرد: نقش معجزه آسای زن در بحث خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمن بی‌بدیل است.

هنر شیاطین دمیدن در نفس و تهییج شهوات هست

انتهای پیان. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha