شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نویسنده کتاب سرو خرامان

حوزه / نویسنده کتاب سرو خرامان گفت: این کتاب روایت قصه زندگی یک جانباز اعصاب و روان است که سختی‌های موجود در زندگی این فرد را به تصویر می‌کشد.

مریم قلی زاده نویسنده کتاب سرو خرامان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به محتوای این کتاب، اظهار داشت: این کتاب، قصه پر غصه سال‌های پس از جنگ و سرگذشت یک جانباز اعصاب و روان را روایت می‌کند و دارای داستای شیرین و جذاب است.

وی با اشاره به اینکه جوانان با مسائل و مشکلات زندگی جانبازان آشنا شوند، گفت: این غصه‌ها نه تنها متوجه خود جانبازان است، بلکه طی این سال‌ها خانواده را نیز درگیر و زندگی آنها را دچار چالش کرده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه این کتاب روایت زندگی یکی از بستگانم است، یادآور شد: به عینه شاهد سختی‌های زندگی این جانباز بودم و هستم، وقتی به دیدار مادربزرگم می‌رفتم همیشه از مشکلات پسرش که جانباز شده می‌گفت و اشک می‌ریخت.

وی با اشاره به اینکه این کتاب از سال‌های قبل از جنگ و از سال ۱۳۲۰ روایت شده و مسائل و مشکلات ۸۵ سال زندگی را بیان می‌کند، اظهار کرد: این جانباز که انگ روانی بودن به وی چسبانده شده بود، مشکلات بسیاری را متحمل می‌شود که هیچ کس نمی‌تواند به‌راحتی آنها را درک کند و لذا هدف از نگارش این کتاب آن بوده تا به افرادی که به‌راحتی قضاوت‌های نابجا دارند نشان دهد این افراد چه مشکلاتی را در زندگی متحمل شده‌اند و درصدد است نگاه درستی از جانبازان و شهدا را ارائه دهد.

این نویسنده همدانی، با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تأثیر به‌سزایی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل چهارم انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه‌های معاند با تبلیغات منفی جوانان ما را به سمت و سویی می‌برند که از ارزش‌ها فاصله بگیرند بنابراین کتاب‌های دفاع مقدس سهم به‌سزایی در تشکیل خط فکری درست برای جوانان دارد و این رسالت نویسندگان است که بتوانند با نگارش چنین کتاب‌هایی ذهنیت درستی از رهبر معظم انقلاب، انقلاب و شهدا برای جوانان ایجاد کنند.

قلی زاده تصریح کرد: شخصا وقتی به‌ جایگاه حقیقی شهدا دست پیدا کردم که در این زمینه قلم زدم و در جریان خاطرات و سختی‌های زندگی آنها قرار گرفتم و اکنون از عمق وجود می‌خواهم برای این افراد و این مسیر جان فشانی کنم.

وی تأکید کرد: در این راستا معلمین، نویسندگان و رسانه‌ها همگی نقش ویژه‌ای در ترغیب جوانان به این سمت و سو دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha