شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی لرستانی

حوزه/ مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر عاملی مهم برای حفظ، تعمیق و تحکیم آموزه‌های دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام علی لرستانی مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم ِآباد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف مهم مسلمانان است که در قرآن و سنت بارها تأکید شده و باید برای احیای این فریضه در جامعه همت جهادی و انقلابی داشته باشیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنای دعوت به خیر و پرهیز از شر است که منجر به تقویت ایمان، اصلاح جامعه، حفظ حقوق، رشد فضیلت و مبارزه با ظلم و فساد می‌شود.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی‌های امت محمدی(ص) است که خداوند آن را بهترین امت خوانده است، بنابراین هر مسلمانی باید با شناخت معروف و منکر، با حکمت و مودبانه، با عمل و سخن و با صبر و استقامت در حد توان خود به این فریضه مهم عمل کند.

حجت الاسلام علی لرستانی درخصوص اهمیت این موضوع، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در میان فرائض اسلام، از جهت موقعیت و اهمیت دارای امتیاز مخصوصی می‌باشد، چرا که وجوب این فریضه مهم در اسلام، مانند وجوب نماز، روزه و زکات از ضروریات دین است و کسی که از روی توجه به لوازم آن وجوب آن را انکار کند، جزء کفار محسوب می‌شود.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض دینی است که برای حفظ، تعمیق و تحکیم آموزه‌های دین مبین اسلام و جامعه مسلمانان ضروری است.

حجت الاسلام لرستانی گفت: آیات الهی نشان می‌دهند امر به معروف و نهی از منکر از شئون ایمان، ولایت، رحمت، قدرت و حکمت خداوند متعال است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که این فریضه باعث می‌شود مردم به نیکی‌ها و فضائل دینی تشویق شوند و از گناهان و فسادهای اخلاقی دور باشند، دارای آثار مثبت و مفید بسیاری برای جامعه خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha