شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار سلامی

حوزه / فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز شاهد تولد یک فلسطین جدید بر پایه عظمت و قدرت هستیم، فلسطین قدرتمندی که امروز ترس و وحشت را به خانه‌های صهیونیست‌ها آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سرلشکر پاسدار حسین سلامی امشب در اولین شب از اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید همدانی، اظهار داشت: شهید همدانی هیچگاه از میدان جهاد فاصله نگرفت و میدان جهادش با دفاع مقدس به پایان نرسید، بلکه در هر ‌صحنه‌ و میدانی نیاز بود، بدون وقفه و با تمام وجود حاضر می‌شد.

وی با اشاره به دیدار مسئولان برگزار کننده کنگره با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: هر جامعه قوی به‌واسطه انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های با فضلیت و عناصر برجسته‌اش شناخته می‌شود، که عالمان، اندیشمندان و مجاهدان راه خدا در هر سرزمین گویای رأفت و شخصیت آن جامعه هستند و در این بین استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توصیفات بسیار زیبایی از شهدای ‌همدان و مردم این استان داشتند، گفت: خطه همدان در طول تاریخ پر از مفاخر جاودانه و بزرگانی در عرصه‌های مختلف است و لذا می‌توان گفت همدان از بیرق‌داران بزرگ اسلام است.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله مفتح از شهدا و مفاخر این استان هستند، یادآور شد: هشت هزار شهید استان همدان در دوران دفاع مقدس را باید ۸ هزار ستاره دانست که در آسمان افتخارات این سرزمین می‌درخشند.

سردار سلامی، افزود: همچنین این استان بزرگانی چون شهید همدانی‌ها و شهید قهاری سعید را به خود دیده که هر یک فرمانده‌ای قوی، شجاع، با اراده‌ و مصمم بودند که همیشه برای حضور در میدان نبرد آمادگی داشتند و در این همین راه نیز به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در کنار اسم این شهدا باید از شهدای زنده این استان همچون سردار حاج علی فضلی و سردار شادمانی نام برد، اظهار کرد: بنده رزم دیدنی رزمندگان استان همدان را در میدان نبرد مشاهده کرده‌ام.

فرمانده کل سپاه پاسداران، با تأکید بر اینکه آمار شهدای استان همدان به نسبت جمعیت آن عدد بالایی را نشان می‌دهد که مشاهده آن باعث افتخار است، گفت: خیلی از واقعه‌های بزرگ تاریخ در گذر زمان از یادها رفته و حتی خاطرات بسیاری از انسان‌های بزرگ نیز با گذشت زمان از خاطره‌ها محو شده‌اند، اما شهادت یک زندگی جاوید و حیات دائمی است و به بیان دیگر شهید هیچگاه قدیمی نمی‌شود و در متن زمان جاری است.

وی با بیان اینکه آنچه ما را از بحران‌ها نجات داد شهادت بود، یادآور شد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس، نمایی از دست به دست دادن و صف‌آرایی همه قدرت‌های جهان و امپراتوری‌های بشری در مقابل ملتی تازه به استقلال رسیده بود، دشمنی که تمام ابزارهای سیاسی جهان را در اختیار داشت و باید گفت که ما در نابرابری مطلق بودیم، اما در نهایت این ما بودیم که به پیروزی رسیدیم.

سردار سلامی، با اشاره به اینکه تجهیزات و توان ما با دشمن قابل مقایسه نبود، اظهار کرد: به معنای واقعی کلمه این شهادت بود که ما را از بحران‌ها نجات داد، قدرتی که هیچ کس توانایی مقابله با آن را نداشته و نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه قدرت ایران از شهادت است، گفت: البته ما امروز به برکت توانایی جوانان این آب و خاک مجهز به مدرن‌ترین سلاح‌ها هستیم، اما آنچه ما را به پیروزی رساند و در ادامه نیز خواهد رساند، شهادت، عاشورا و غیرت حسینی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، تصریح کرد: اینکه حاج قاسم سلیمانی بر این موضوع تأکید داشت که "ما ملت امام حسینیم" و "ما ملت شهادتیم"، به این دلیل بود که امام حسین(ع) تجسم شهادت و عین شهادت است و نام و راه حضرت، زمینه ساز پیروزی ما بوده و خواهد بود، لذا شاهد هستیم جوانان این سرزمین با قوت ایمان از میدان مین‌ و از سیم‌های خاردار دشمن و از زیر باران آتش آنها پیش می‌رفتند و در آخر نیز پیروز شدند.

وی در ادامه به عملیات اخیر فلسطینی‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه امروز در صحنه فلسطین همان ایمان، اسلام و قرآن را شاهدیم، اظهار کرد: امروز شاهد تولد یک فلسطین جدید بر پایه عظمت و قدرت هستیم، فلسطین قدرتمندی که امروز ترس و وحشت را به خانه‌های صهیونیست‌ها آورده است.

سردار سلامی، با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها امروز بدون هیچ مقاومتی از سوی سربازان رژیم صهیونیستی آنها را تحقیر می‌کنند، تصریح کرد: امروز جهانیان اسرائیل را یک موجود ضعیف و ذلیل دیدند که دیگر نمی‌تواند رجز بخواند، اسرائیلی که هر وقت می‌خواست خانه‌های فلسطینی‌ها را شبانه بر سر آنها آوار می‌کرد و اسیر می‌گرفت، امروز شرایط دیگری دارد و رو به پایان است و دیگر هیچ کس نیز نمی‌تواند به داد صهیونیست‌ها برسد.

وی آمریکا را تکیه گاهی سستی برای اسرائیل خواند و اظهار کرد: قبل از آنکه آمریکایی‌ها بخواهند آنها را نجات دهند، کار اسرائیل تمام شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه خانه اسرائیل مانند تار عنکبوت سست است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرمایه گذاری روی اسرائیل، همانند سرمایه گذاری روی اسب بازنده است.

وی خاطرنشان کرد: تقابل عزت و ذلت را در این نبرد به‌ خوبی می‌توان دید و حقیقت آن نیز چیزی جز شهادت و پیروزی جبهه حق نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha